امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 350240 |
تاریخ انتشار : 10 فروردین 1399 - 16:43 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر نایب رییس سابق اتاق بازرگانی ایران از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند صادراتی کشورهای جهان و به طور خاص ایران می‌گوید. پدرام سلطانی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان اظهار کرد: همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد با شیوع این […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

نایب رییس سابق اتاق بازرگانی ایران از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند صادراتی کشورهای جهان و به طور خاص ایران می‌گوید.

پدرام سلطانی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان اظهار کرد: همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد با شیوع این ویروس، بسیاری از کشورهای دنیا تحت تاثیر قرار گرفتند و دولت‌ها مجبور به اندیشیدن تمهیداتی شده‌اند تا از این شرایط عبور کنند.

به گفته وی، در ایران نیز که شیوع این ویروس از ابتدای اسفند ماه قطعی شده و تعداد مبتلایان صعودی بوده است، قطعا این امر بر اقتصاد و صادرات کشور تاثیر خواهد گذاشت.

این فعال اقتصادی با اشاره به محدودیت‌های ترددی که در مرزهای مشترک ایران به وجود آمده، اعلام نمود: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که صادرات را محدود کرده، کاهش ترددها در مرزهای مشترک و حتی مسدود شدن برخی از این مرزهاست که قاعدتا با طولانی شدن فرایند، می‌تواند بر صادرات اثر منفی بگذارد.

سلطانی با بیان اینکه نفت و محصولات پتروشیمی و نفتی، بخش قابل توجهی از صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهند، اعلام نمود: شیوع کرونا، تاثیر منفی جدی بر بازار نفت گذاشته و قیمت آن را به یکی از پایین‌ترین سطوح خود در سال‌های اخیر رسانده است. از این رو میزان درآمد صادراتی ما نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: می‌توان این طور تحلیل کرد که احتمالا با تداوم این شرایط صادرات ما از نظر وزنی کاهشی حدودا ۲۰ درصدی را تجربه می‌کند ولی از نظر ارزشی شاید در مدت شیوع کاهش به ۵۰ درصد نیز برسد.

نایب رییس سابق اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رفتار کشورها در قبال کرونا، بر سرنوشت صادرات اثری جدی خواهد گذاشت، اعلام نمود: بخشی از صادرات ما مواد اولیه و ضروری است. امروز بسیاری از کشورها برای مقابله با کرونا، مرزهای خود را بسته‌اند یا محدودیت‌هایی وضع کرده‌اند اما در بلندمدت با توجه به نیازی که برای این کالاهای ضروری دارند، شاید رفتار خود را تغییر دهند.

به اعتقاد سلطانی، کرونا احتمالا در یک بازه حداقل سه ماهه تجارت جهانی و صادرات ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پس از پایان این دوره می‌توان به شکل دقیق از اثرات این ویروس بر تجارت سخن گفت.

به گزارش صلح خبر، با شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کشورها مرزهای خود را بسته‌اند یا در مسیر صادرات و واردات محدودیت‌های جدی اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید