امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 354464 |
تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1399 - 0:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر سخنگوی دولت به مناسبت روز سعدی در یادداشتی نوشت: ادبیات فارسی ریشه در جان دارد، فربه از حماسه، روایات، اساطیر، عرفان، عاشقانه‌ها، فلسفه و اخلاق. رودکی سوی چشم شعر، فردوسی پر از حماسه، گنجینه ادب ِنظامی، باده عشقِ خیام، ملت عشق مولانا، حافظه عاشقانه‌ حافظ، شگفت و بی‌بدیل‌های سعدی، […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

بی‌قراری از درد دیگری

سخنگوی دولت به مناسبت روز سعدی در یادداشتی نوشت: ادبیات فارسی ریشه در جان دارد، فربه از حماسه، روایات، اساطیر، عرفان، عاشقانه‌ها، فلسفه و اخلاق. رودکی سوی چشم شعر، فردوسی پر از حماسه، گنجینه ادب ِنظامی، باده عشقِ خیام، ملت عشق مولانا، حافظه عاشقانه‌ حافظ، شگفت و بی‌بدیل‌های سعدی، … گویی برخی از سروده‌ها از ورای اوراق خاک خورده تاریخ، آوایی همیشگی دارند و برای همه نسلها می‌توانند جاری و ساری باشند. خواندنشان در هر برهه زمانی تازه می نماید ولذتی جاوید دارد.

به گزارش صلح خبر، علی ربیعی در ادامه یادداشتش نوشت: امروز روز سعدی بود. چقدر به خودم بالیدم وقتی “پدرو سانچز” برای همدلی کرونایی “بنی‌آدم” سعدی را خواند.  راستی وقتی ذهن آدمی سوار بر توسن خیال می‌دود تا هرکجا که بخواهد می‌رود. در یکی از ایستگاههای تداعی به حامد شمس  دوست روشن ضمیرم  رسیدم. صالح شمس از دو چشم نابیناست. با خواندن امرار معاش می‌کند. از گروههایی است که در جامعه پرسر و صدا، آوای‌شان شنیده نمی‌شود و در کش و قوس دویدن‌ها دائم تنه خورده و به عقب رانده می‌شوند. نمی‌دانم او در این ایام کرونا، چگونه امرار معاش می‌کند. صدای زیبایش را  که با شعر زیبای سعدی عجین شده نخستین بار در اولین همایش مسئولیت اجتماعی با شعار «هوای هم رو داشته باشیم» به گوش جان شنیدم.
اکنون می اندیشم که چقدر به همدلی و در کنار هم بودن نیازمندیم. چقدر زندگی بی‌دیگران سخت است. هیچ چیز کامت را شیرین نمی‌کند. در حافظه تاریخی این ملت کارهای بزرگی با “با هم بودن” به سامان رسیده است.  گاهی اتفاقاتی در جوامع رخ می‌دهد که می‌تواند مسیر جامعه را تغییر دهد. دگرخواهی وخیرخواهی و به فکر یکدیگر بودن می‌تواند تبدیل به فرهنگ ماندگار این جامعه شود. باید در گذار از کرونا، هرکدام بی‌قرار شویم از درد دیگری.
چقدر باید نیکی، خیر، خوبی و زیبایی جهان را باهم به اشتراک بگذاریم تا جهان به صلح خبر برآید و رام و آرام شود.
دلم می خواست یکی از زیبایی‌های جهان را با هم بشنویم و ببینیم چقدر این ابیات دلنشین با صدای از جان برخاسته صالح شمس دلهایمان را در  جدال با ویروس کرونا،  همراه‌تر می‌کند.

نیمه شب اول اردیبهشت ۹۹

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید