امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 296407 |
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1398 - 9:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به تمدید ثبت‌نام در جشنواره کارآفرینان عالی، ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی، آغاز هفته ملی مهارت و افتتاح ۱۳ مرکز سنجش مهارت در هفت استان اختصاص داشت. این هفته معاون اقتصاد و امور بین الملل اتاق تعاون ایران از […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به تمدید ثبت‌نام در جشنواره کارآفرینان عالی، ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی، آغاز هفته ملی مهارت و افتتاح ۱۳ مرکز سنجش مهارت در هفت استان اختصاص داشت.

این هفته معاون اقتصاد و امور بین الملل اتاق تعاون ایران از ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی در کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه بهسازی شبکه توزیع و آسان سازی مسیر دریافت کالا امکانپذیر شده و توزیع کالاها به شکل آسان و هدفمند صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر بخش تعاون دارای ۶۰۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای تعاونی در سطح کشور است که بیش از چهار میلیون خانوار را شامل می‌شود و طراحی این سامانه به برنامه‌ریزان کشور برای توزیع کالا از طریق شبکه توزیع تعاون کمک خواهد کرد.

سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی (مهتا) اخیرا در مراسم روز جهانی تعاون و گرامیداشت بیست و پنجمین سال تاسیس اتاق تعاون ایران رونمایی شد.

۳۱ تیرماه سال جاری همزمان با آغاز هفته ملی مهارت بود و به این مناسبت ۱۳ مرکز سنجش مهارت در ۷ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مراسم افتتاح این مراکز گفت: به مناسبت هفته ملی مهارت ۱۳ مرکز سنجش مهارت جوار کارگاهی و بین کارگاهی در هفت استان تهران،‌البرز، آذربایجان شرقی، کردستان، فارس، خراسان شمالی و هرمزگان به بهره‌برداری رسیدند.

وی از جذب بیش از ۴۰ درصد مهارت آموزان به بازار کار خبر داد و گفت: با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم ۲۸ مرکز دانشگاهی را با عنوان مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان راه اندازی کردیم.

آنطور که رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای گفته سال گذشته بیش از ۴۱ هزار نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان از دوره‌های آموزش و مشاوره شغلی بهره‌مند شدند.

 به گفته پاک سرشت،  در سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۸۷ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره‌های آموزش و مشاوره شغلی را گذرانده‌اند.

پاک سرشت همچنین از مهارت آموزی ۱۲۶ هزار و ۹۱۲ نفر از سربازان خبر داد و گفت: ۷۰ هزار نفر از سربازان دوره‌های آموزش مهارتی  را گرفته‌ و موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شده‌اند.

تمدید ثبت‌نام جشنواره کارآفرینان عالی از دیگر خبرهای این هفته بود.

بر اساس اعلام دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت‌نام سیزدهمین جشنواره کارآفرینان عالی تا ۲۰ مرداد ماه جاری تمدید شد.

رویکرد سیزدهمین جشنواره کارآفرینان عالی  شناسایی و معرفی بنگاه‌های غیردولتی است که نوآوری آنها منجر به رشد و توسعه شده است.

جشنواره کارآفرینان عالی بر اساس بررسی اطلاعات و داده‌های رشد بنگاه‌ها و از طریق داوری‌های تخصصیِ مجازی و میدانی برگزار می‌شود و کارآفرینان تا ۲۰ مرداد ماه فرصت دارند برای شرکت در این رقابت در سامانه کارآفرینان عالی به نشانی www.karafarinanebartar.ir مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

پیش از این مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار، عضویت در اتاق فکر کارآفرینی استان و عضویت در باشگاه کارآفرینان عالی کشور را از جمله مزایای پیش‌بینی شده برای کارآفرینان عالی منتخب در جشنواره عنوان کرده بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید