امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 250956 |
تاریخ انتشار : 01 بهمن 1397 - 10:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر سفارت آمریکا در اسلام آباد اعلام کرد، واشنگتن و پاکستان بار دیگر بر تعهداتشان مبنی بر پیشبرد روند صلح خبر در افغانستان تاکید کردند. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه نیشن، براساس بیانیه سفارت آمریکا در اسلام آباد، این حمایت از سوی دولت‌های دو کشور برای تحقق […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

سفارت آمریکا در اسلام آباد اعلام کرد، واشنگتن و پاکستان بار دیگر بر تعهداتشان مبنی بر پیشبرد روند صلح خبر در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه نیشن، براساس بیانیه سفارت آمریکا در اسلام آباد، این حمایت از سوی دولت‌های دو کشور برای تحقق و پیشبرد روند صلح خبر در افغانستان در جریان دیدار میان زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در منطقه با عمران خان نخست وزیر پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه و قمر جاوید بجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور مطرح شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این گفت‌وگوها، دو طرف بر تعهداتشان در راستای پیشبرد روند صلح خبر افغانستان تاکید کردند.

خلیل‌زاد نیز تاکید کرد که تمامی کشورهای منطقه از صلح خبر در افغانستان سود می‌برند.

زلمای خلیل‌زاد تا ۱۷ ژانویه سال جاری میلادی برای از میان برداشتن مشکلات و موانع بر سر راه صلح خبر در افغانستان در پاکستان است.

عمران خان نیز در بیانیه‌ای بر تعهداتش در ادامه همکاری با آمریکا و شرکای منطقه‌ای برای یافتن سازش سیاسی در افغانستان و بر ضرورت عادی سازی روابط با کشورهای همسایه برای همکاری منطقه‌ای تاکید کرد.

جوزف ووتل، فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه در راس هیئت این کشور در اسلام آباد همچنین با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان تاکید کرد که صلح خبر در افغانستان برای صلح خبر منطقه‌ای ضروری است.

انتهای پیام

مترجم: ایراندخت آذرشکیب

دبیر:‌ زهرا موسوی

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید