امروز: چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 8 ذو القعدة 1445 | 2024-05-15
کد خبر: 342726 |
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1398 - 10:24 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/سمنان نیروگاه انرژی خورشیدی 10 کیلوواتی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به بهره‌برداری‌ رسید. رضا نقدی سرپرست دانشگاه در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در راستای کمک […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/سمنان نیروگاه انرژی خورشیدی 10 کیلوواتی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به بهره‌برداری‌ رسید.

رضا نقدی سرپرست دانشگاه در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در راستای کمک به توسعه و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت سبز اظهار کرد: این دانشگاه در راستای مصوبه هیئت وزیران و به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید اقدام به اجرایی شدن این پروژه کرده است.

وی گفت: با توجه به تصمیم گیری دانشگاه فنی حرفه ای، ظرفیت در نظر گرفته شده نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به مقدار 10 کیلووات بوده که پس از بررسی و بازدیدهای کارشناسی به عمل آمده، محل نصب تجهیزات نیروگاه در مساحتی حدود 250 متر مربع تعیین شد.

وی با بیان اینکه انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر و از مهم ترین آنها است خاطرنشان کرد: میزان تابش انرژی خورشیدی در نقاط مختلف جهان متغیر بوده و بیشترین مقدار تابش در کمربند خورشیدی زمین متمرکز است و کشور ایران نیز یکی از مستعدترین نواحی پرتابش جهان است و از همین رو با استفاده از تجهیزات خورشیدی در این اقلیم می توان بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، ادامه داد: توسعه کاربردی و فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی فتوولتائیک، ایجاد بستری برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتائیک در دانشگاه‌ فنی و حرفه ای استان سمنان و ایجاد پایگاه داده برای تحلیل اقتصادی و فنی نیروگاه‌های فتوولتائیک در اقلیم‌های مستعدی چون سمنان از اهداف اجرای این طرح در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان است.

نقدی با بیان این‌ که استفاده از انرژی‌های نوین با کمترین خسارت به محیط زیست در دستور کار تمامی کشورها قرار دارد، تصریح کرد: تولید برق در نیروگاه‌ها با تولید آلاینده‌های مختلفی همراه است؛ امّا انرژی خورشیدی از پاک‌ترین منابع تأمین انرژی است و تولید برق با استفاده از این انرژی کاملاً سازگار با محیط زیست است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در دانشگاه‌های کشور گسترش یابد افزود: استفاده از انرژی خورشیدی در کشور و استان ما مقرون به صرفه بوده و به غیر از هزینه‌های اولیه زیرساخت، هزینه بعدی را به دنبال ندارد و لذا باید فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در کشور نهادینه شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه در سمنان افزود: برای خرید و نصب تجهیزات این نیروگاه با توجه به مکاتبات دفتر فنی دانشگاه فنی حرفه ای مقرر شد از شرکت های واجد شرایط داخل و خارج استان سمنان استفاده شود که در همین راستا بعد از فرآیند مناقصه، شرکت راهکار پایدار انرژی نوین در این مناقصه برنده و پس از انجام تشریفات اداری و ارائه مدارک تکمیلی سریعا با این شرکت قراردادی در دو طرح تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی نیروگاه تهیه و تنظیم گردید.

نقدی ادامه داد: در این طرح با توجه به رویکرد توجه به تولیدات داخلی و کمک به رونق تولید تا آنجا که مقدور بوده از تولیدات داخلی استفاده شده است.

وی از وصل انرژی تولیدی این نیروگاه به شبکه داخلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان خبر داد و گفت: این نیروگاه در حال حاضر 8.5 کیلووات انرژی تولید و به شبکه انرژی دانشگاه تزریق می‌کند.


انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید