امروز: چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 22 ذو القعدة 1445 | 2024-05-29
کد خبر: 239437 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1397 - 19:13 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر محمد صادق کریمی کیا در گفتگو با خبرنگار صلح خبر با اشاره به شعار استاندار خوزستان مبنی بر اینکه «هیچ کودکی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند»، اظهار کرد: امسال هم توانستیم اعتبار طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را در شورای اجتماعی کشور مصوب کنیم۔ […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

محمد صادق کریمی کیا در گفتگو با خبرنگار صلح خبر با اشاره به شعار استاندار خوزستان مبنی بر اینکه «هیچ کودکی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند»، اظهار کرد: امسال هم توانستیم اعتبار طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را در شورای اجتماعی کشور مصوب کنیم۔

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۱۳۱ دانش آموز توسط استانداری خوزستان با همکاری اداره بهزیستی استان، آموزش و پروش خوزستان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مؤسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد استان شناسایی و راهی مدرسه شدند۔

مدیر کل امور اجتماعی با بیان اینکه کار اجرایی این طرح از ماه گذشته آغاز شده تصریح کرد: ابلاغ به فرمانداران انجام شده و همچنین بخشداران و دهیاران موظف هستند در حوزه متبوع خود افراد بازمانده را شناسایی و به آموزش و پرورش معرفی کنند تا مراحل ثبت آنها تا مهر ماه انجام شود.

کریمی کیا، دفاتر توسعه محلی و تسهیلگری و پایگاه های خدمات اجتماعی بهزیستی را از دیگر منابع شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد و افزود: با توجه به تجربه سال گذشته مجموعه استانداری در طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، امسال قصد داریم از تمامی ظرفیت های موجود برای جذب بیشتر دانش آموزان استفاده کنیم.

وی اعلام نمود: بر اساس مصوبه جلسات این اداره کل مدیران مدارس در مناطق کم برخوردار و روستاهای استان باید بسیج شوند و اسامی دانش آموزان زیر ۱۴ سال که تاکنون در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام نکرده اند را برای پیگیری و علت یابی به بهزیستی اعلام کنند۔

کریمی کیا، عنوان کرد: دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی استان توسط این دستگاه ها رصد شوند تا اگر بازمانده از تحصیلی وجود داشته باشد، شناسایی و جذب شوند۔

مدیر کل امور اجتماعی در پایان با بیان اینکه عوامل مختلفی مانع از حضور کودکان در مدرسه می شود، از مطبوعات و خبرگزاری های استان و همچنین صدا و سیما خواست همچون سال گذشته در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای شناسایی بیشتر بازماندگان کمک کنند۔

کد خبر 4389474

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید