امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 307765 |
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1398 - 17:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر اولین دوره همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های ادبیات داستانی کودک و نوجوان» برگزار می‌شود. به گزارش صلح خبر، گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهیدبهشتی در آستانه هفتمین سالگرد راه‌اندازی گرایش ادبیات کودک و نوجوان این همایش را در هشتم آبان ‌ماه برگزار […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

اولین دوره همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های ادبیات داستانی کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

به گزارش صلح خبر، گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهیدبهشتی در آستانه هفتمین سالگرد راه‌اندازی گرایش ادبیات کودک و نوجوان این همایش را در هشتم آبان ‌ماه برگزار می‌کند. مریم جلالی، دبیر علمی  و سیدمهدی طباطباییف دبیری اجرایی این همایش را به عهده‌ دارند.

محورهای همایش به این شرح اعلام شده‌اند:

انواع ادبی و ژانرهای نوظهور در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: ژانرهای پرکاربرد در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، جایگاه مکتب‌های ادبی در داستان کودک و نوجوان، مرز انواع ادبی میان داستان کودک و نوجوان و بزرگسال، جلوه‌های ادبیات پایداری در داستان‌های کودک و نوجوان (درسی و غیردرسی)، انواع داستانی در ادبیات کودک و نوجوان و تحولات داستان‌نویسی در ادبیات کودک و نوجوان.

نظریه‌ و نقد در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: نقد و بررسی داستانی‌های کودک و نوجوان بر اساس نظریه‌های جدید، آسیب‌شناسی شیوه‌های نقد و نگارش در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، آسیب‌شناسی ارائه و نقد ادبیات داستانی در کتاب‌های درسی، شکل‌گیری‌های اجتماعی، سیاسی و… و نفوذ آن به ادبیات داستانی کودک و نوجوان،  نقش ترجمه در شکل‌گیری ادبیات داستانی کودک و نوجوان، نقش و جایگاه کتاب‌های تصویری در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، تألیف، ترجمه و تقلید در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، تأثیرپذیری و تأثیرگذاری داستان‌های کودک ونوجوان، مخاطب‌شناسی ادبیات داستانی کودک و نوجوان، زبان رد ادبیات داستانی کودک و نوجوان، میانجی‌ها در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، تعامل متن و تصویر در ادبیات داستاین کودک و نوجوان، علل ماندگاری آثار کودک، طنز و جایگاه آن در ادبیات کودک و ناشران و ترویج ادبیات داستانی.

مفاهیم اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و .. در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: مفاهیم فرهنگی در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، مفاهیم ارزشی در ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات داستانی جنگ و صلح خبر، ادبیات داستانی کودکان، اجتماع و اقتصاد و مفاهیم اجتماعی در ادبیات داستانی کودک و نوجوان.

ادبیات تطبیقی  و جایگاه آن در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: قابلیت‌سنجی تطبیق و تطابق در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، شیوه‌های اجرایی تطبیق در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، جایگاه تطبیق متون داستانی در کتاب‌های درسی، ادبیات تطبیقی کودک و نوجوان، ادبیات داستانی ملی و مرزهای جهانی و ادبیات داستانی بومی و غیربومی.

اقتباس از متون کلاسیک در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: شیوه‌های راه‌یابی ادبیات کهن به داستان کودک و نوجوان، نقش بازنویسی و بازآفرینی در توسعه ادبیات داستانی کودک و نوجوان، شیوه‌های ورود ادبیات مدرن بزرگسال به داستان کودک و نوجوان، متون دینی و شیوه‌های پردازش به ان در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، پردازش ادبیات داستانی کهن و نو در کتاب‌های درسی و اقتباس در داستان‌نویسی کودک و نوجوان.

فرهنگ و ادبیات عامیانه در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: چگونگی و علل نفوذ عناصر فرهنگ عامیانه به ادبیات داستانی کودک و نوجوان، محورهای فرهنگ عامیانه در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، محدوده کاربرد فرهنگ عامیانه در ادبیات داستانی کودک و نوجوان

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ مهرماه مقاله‌های خود را به نشانی clsbu@cbu.ac.ir  بفرستند.  بر اساس اعلام، هفته اول ماه آبان نتایج بررسی مقالات اعلام می‌شود.

دبرخانه همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان در تهران، ولنجک، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات فارسی، واقع است.

 انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید