امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 221507 |
تاریخ انتشار : 26 بهمن 1396 - 21:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اسناد مناقصات مربوط به بسته حدود پنج میلیارد دلاری طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت آماده شده است و برگزاری مناقصات از ابتدای سال آینده کلید می‎خورد. به گزارش صلح خبر به نقل از وزارت نفت، علی کاردر افزود: بر اساس تاکید وزیر […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اسناد مناقصات مربوط به بسته حدود پنج میلیارد دلاری طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت آماده شده است و برگزاری مناقصات از ابتدای سال آینده کلید می‎خورد.

به گزارش صلح خبر به نقل از وزارت نفت، علی کاردر افزود: بر اساس تاکید وزیر نفت، مهمترین هدفی که از اجرای طرح‎های ذیل این بسته دنبال می‎شود، ایجاد تکاپو و رونق در میان فعالان صنعت نفت و ایجاد ارزش افزوده از محل عمق بخشیدن به فعالیت‎های اقتصادی است.

وی با بیان این‎که منابع اجرای این طرح‎ها از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر تامین می‏‎شود، ادامه داد: مدل‌سازی مبنی بر بهره‎مندی از قابلیت‎های این ماده قانونی، اقدام مطلوبی بود که اگر در دستور کار قرار نمی‎گرفت، نمی‎توانستیم شاهد توسعه در میدان‌های پارس جنوبی و غرب کارون باشیم.

کاردر، بر ضرورت رعایت اصولی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در همه زیرمجموعه‎های شرکت ملی نفت ایران تاکید و تصریح کرد: بودجه مورد نیاز حوزه HSE به طور کامل تخصیص داده شده و هر گونه ناکارآمدی در این حوزه به بهانه نبود بودجه، مردود است.

وی بر الزام‌های دیگری از جمله مهندسی ساختار، مدیریت بیمه، مدیریت ریسک و بهره‎مندی بیشتر از توان جوانان و بانوان در شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و یادآور شد: آمارها نشان می‎دهد میزان بهره‎مندی از توان جوانان در سمت‎های مدیریتی این شرکت نسبت به سال ۹۳ با رشد قابل توجهی همراه شده است. 

کاردر با اشاره دوباره به محدودیت‎های شرکت ملی نفت در مقوله تامین مالی، ابراز امیدواری کرد که افزایش سهم شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت به پالایشگاه‎های داخلی به عنوان یکی از سناریوها برای افزایش درآمدهای این شرکت، با آرای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شود.

در ادامه این نشست، کریم زبیدی، مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران درباره «راهبرد شرکت ملی نفت در اجرای طرح‎ها و پروژه‎های نگهداشت و توسعه» صحبت و در این زمینه، بر ضرورت انجام دقیق‎تر و جامع‎تر مطالعات مفهومی، مهندسی و محاسبات اقتصادی و مالی طرح تاکید کرد.

وی به محدودیت‎های شرکت ملی نفت در زمینه تامین منابع مالی اشاره کرد و گفت: این موضوع ایجاب می‎کند شرکت‎های تابعه از سیستم‎های کنترل پروژه مناسب استفاده کنند و ارزیابی‎های خود را از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‎ها و پروژه‎ها بهبود بخشند.

فرزین مینو، مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست به ارائه گزارشی درباره سیاست‎های این شرکت در حوزه مهندسی ساختار پرداخت؛ محمود بیلکار، مدیر امور مالی، شمای کلی این شرکت را در حوزه مالی ترسیم کرد؛ مانی عبداله‎زاده، رئیس HSE گزارشی از عملکرد این بخش در سال ۹۶ ارائه کرد و ناصر مولایی، مدیر منابع انسانی نیز از تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‎ای مدیران خبر داد.

ششمین نشست هم‎اندیشی مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران برگزار و طی آن، چالش‎های مبتلا به بخش‎های مختلف زیرمجموعه این شرکت مطرح شد و راهکارها و فرصت‎های موجود بررسی شد.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید