امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 252311 |
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1397 - 14:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر بازگویی پرونده‌های سری از زبان رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، ادعای العبادی مبنی بر نفوذ ایران در عراق، شرط موافقت وزیر خارجه انگلیس برای شرکت در نشست ضد ایرانی ورشو، نهایی شدن جزئیات SPV روز دوشنبه، دیدگاه‌های احمد خاتمی درباره آینده رهبری، فتنه ۹۸، فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی و اعتراضات […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

بازگویی پرونده‌های سری از زبان رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، ادعای العبادی مبنی بر نفوذ ایران در عراق، شرط موافقت وزیر خارجه انگلیس برای شرکت در نشست ضد ایرانی ورشو، نهایی شدن جزئیات SPV روز دوشنبه، دیدگاه‌های احمد خاتمی درباره آینده رهبری، فتنه ۹۸، فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی و اعتراضات دی ۹۶، مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا، حضور ظریف و غیبت روحانی در جلسه مجمع برای بررسی پالرمو و… از جمله گزیده اخبار سیاسی صلح خبر در روز شنبه، ششم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش صلح خبر، جلسه امروز مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی با حضور محمد جواد و غیبت حسن روحانی برگزار شد و در این جلسه رؤسای کمیسیون‌های قضائی و امنیت ملی مجلس و سپس وزرای امور خارجه و اقتصاد و نیز رئیس کل بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس جمهور دیدگاه‌های خود را به نمایندگی از مجلس و دولت مطرح کردند.

احمد توکلی هم با اشاره به اینکه امروز درباره پالرمو در مجمع بحث و گفت‌وگو شد، گفت: رأی گیری درباره پالرمو به جلسه آتی مجمع موکول شده است.

مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اجرای عملیات شناسایی و رزم شبانه / تست سامانه‌های دوربین دید در شب

انهدام اهداف از پیش تعیین شده با گلوله‌های هوشمند توپخانه

اجرای پروژه ۶ کیلومتری دیوار آتش در رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا

انهدام ادوات دشمن با تانک‌های بهینه شده ایرانی

انهدام ستون زرهی دشمن توسط جنگنده‌های اف ۷

در حاشیه مرحله پایانی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد زرهی نزاجا گفت: تیپ زرهی نزاجا در این رزمایش آهنگ حرکت، قدرت آتش و هماهنگی مطلوبی را به نمایش گذاشت.

همچنین امیر سرتیپ نوذر نعمتی سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا گفت: در دومین مرحله از روز پایانی رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات تعقیب و انهدام کامل تجهیزات و استحکامات دشمن با حمله خرد کننده انجام شد.

مشروح گفت و گوی با آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان درباره احتمال وقوع بحران‌های سیاسی و اجتماعی در سال ۹۸، وضعیت دیانت و رعایت احکام آن در جامعه پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب و احتمال طرح نام فرد یا افرادی برای آینده رهبری در مجلس خبرگان را می‌توانید اینجا بخوانید.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر فرار مالیاتی پزشکان به میزان حداقل ۶۵۰۰ میلیارد تومان، با تاکید بر این‌که «طرح نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان تنها برای رفاه مردم است و ارتباطی به گرفتن مالیات از پزشکان ندارد»، گفت: ارقام اعلام شده درباره فرار مالیاتی را نمی‌پذیرم، باید مشخص شود که این ارقام براساس چه فرآیندی به دست آمده تا بعد بهتر بتوان قضاوت کرد.

همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس راهکاری برای مهار روند افزایشی قیمت خودرو توسط خودروسازان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضائی موظفند با تقویت نظارتها بر خطوط تولید شرکت‌های خودروساز در صورت مشاهده هر گونه رفتاری که تأثیر معکوس در روند افزایش تولید خودرو دارد، فاصله قیمت خودرو در کارخانه و حاشیه بازار را از ۵ به ۱۵، ۲۰، ۲۵ درصد و حتی بیشتر کنند تا شرکت‌های خودروساز تصور نکنند با کم و زیاد کردن تولید می‌توانند با قیمت‌ها بازی کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز پیشنهاد این کمیسیون را برای وضع عوارض بر مصرف سوخت به صورت پلکانی در بودجه سال آینده تشریح کرد و گفت: در این روش قیمت سوخت برای حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نمی‌کند. بنابراین اجرای این روش اثر تورمی نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس هم با اشاره به اینکه جعبه سیاه بوئینگ ۷۰۷ در حال بررسی است گفت: قبل از شنیدن اطلاعات جعبه سیاه نمی‌توان با صراحت درباره علت حادثه برای این هواپیما صحبت کرد.

یک نشریه آلمانی گزارش داد که کشورهای اروپایی بر سر سازوکار مالی ویژه با ایران توافق کرده‌اند که جزئیات آن روز دوشنبه در نشست بروکسل مشخص می‌شود. بنا بر گزارش اشپیگل، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که از امضا کنندگان توافق هسته‌ای با ایران هستند، مسئولیت این سازوکار را به عهده خواهند داشت، به این گونه که پاریس میزبان آن، آلمان مدیریت و انگلیس مسئولیت حسابرسی را خواهند داشت.

در همین رابطه رحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره انتظار و امید مردم به SPV و بهبود شرایط با اعلام و اجرای آن تصریح کرد: برداشت من این است که با توجه به شرایط ایجاد شده پس از برجام، SPV در بخش عمومی جامعه تأثیری که خروج آمریکا از برجام گذاشت و افکار عمومی را متأثر کرد، نخواهد داشت.

محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات در ونزوئلا رایزنی و تبادل نظر کردند.

گرت پورتر روزنامه نگار تحقیقی و کارشناس برجسته آمریکایی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به گزارش جدید بلومبرگ درباره تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازگشایی پرونده ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران (پیامد) واکنش نشان داد و نوشت: آژانس مسخره‌بازی آمریکا را جدی نمی‌گیرد

همچنین وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد در نشست ضد ایرانی ورشو که با عنوان «اتحادی برای مقابله با تخطی ایران» مورد توجه قرار گرفته است، با شرط آنکه نشستی در حاشیه نشست ورشو به میزبانی وزارت امور خارجه آمریکا درباره بحران یمن برگزار شود، شرکت کند.

محمدرضا باهنر درباره احتمال انتصاب آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: درحال حاضر بین اعضا قوه قضائیه و کسانی که در قوه قضائیه مطرح هستند، احتمال انتخاب آقای رئیسی از همه بیشتر است البته این موضوع هنوز صد در صد قطعی نشده اما احتمال آن بسیار زیاد است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران نیز در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه قانون آزمایشی این شوراها تا پایان بهمن‌ماه اعتبار دارد، گفت: طی ۱۰ سال اخیر نزدیک به هفت میلیون پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان تهران رسیدگی و مختومه شده است.

همچنین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک مصوبه، تغییر کاربری و ایجاد منطقه باغ ویلا به جای فضای سبز در اراضی محدوده شمال جاده فرخ شهر- شهرکرد غیر قانونی دانست.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید