امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 120560 |
تاریخ انتشار : 19 آبان 1395 - 9:41 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش خبرنگار مهر، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نشست خبری با موضوع سیاست‌های کلی انتخابات شرکت کرد. علیرضابیگی گفت: انتخابات پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است، طبیعتاً در هر دوره انتخابات ما شاهد […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نشست خبری با موضوع سیاست‌های کلی انتخابات شرکت کرد.

علیرضابیگی گفت: انتخابات پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است، طبیعتاً در هر دوره انتخابات ما شاهد اثرگذاری نتایج انتخابات در سیاست‌های کلی کشور هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آرای مردم در انتخابات به گونه‌ای است که اثرگذاری دولت‌ها در انتخابات نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. به ویژه در انتخابات مجلس که حضور مردم نقش تعیین‌کننده در سیاستگذاری‌های کشور دارد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس در انتهای هر دوره تلاش کردند در قانون انتخابات تغییراتی را ایجاد کنند که کمک به بقا و استمرار مسئولیت آنها کند که بهترین نمونه برای این ادعاها مجلس هشتم بود که تلاش کردند امتیازاتی را برای حضورشان در دوره بعد ایجاد کنند که بازتاب‌هایی در جامعه داشت.

علیرضابیگی تصریح کرد: ورود مقام معظم رهبری و کار کارشناسی که در خصوص انتخابات مجلس صورت گرفت، پشتوانه محکمی برای انتخابات دوره آینده مجلس ایجاد کرد. 

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی خاطرنشان کرد: بحث‌های زیادی در این خصوص انجام شد که انتخابات به صورت استانی برگزار شود و نمایندگان محصول اراده و خواست قاطبه اهالی یک استان باشند اما طبق سیاست های کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، هر نقطه مشخص جغرافیایی و جمعیتی باید دارای نماینده جداگانه‌ای باشد بنابراین موضوع مورد مناقشه در مورد برگزاری استانی یا شهرستانی انتخابات برای همیشه تعیین تکلیف و منتفی شد.

علیرضابیگی افزود: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات نیازمند قوانینی است که مجلس باید بررسی و تصویب کند.

وی ادامه داد: تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات به صورت شهرستانی به این دلیل بود که نظام جمهوری اسلامی ایران محصول اراده ملت است و باید شرایطی فراهم شود که قاطبه ملت احساس کنند در عرصه انتخابات و حکومت دارای ارزش و اعتبار هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: اگر انتخابات به صورت استانی برگزار شود از آنجا که به دست آوردن آرا در نقاط پرجمعیت مورد توجه نمایندگان است، نقاط محروم کمتر مورد توجه منتخبان و نمایندگان قرار می‌گیرند، در حالی که بخشی از جمعیت کشور ما در نقاط دوردست زندگی می‌کنند و این افراد از مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور کنار گذاشته می‌شوند.

علیرضا بیگی تصریح کرد: با برگزاری شهرستانی انتخابات مردم بیشتر در انتخابات مشارکت خواهند کرد و دلبستگی آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش خواهد یافت. 

وی در تشریح مزایای برگزاری شهرستانی انتخابات گفت: در صورتی که انتخابات به صورت استانی برگزار شود، حضور پرقدرت، ثروت و سرمایه تهدیداتی را برای سلامت انتخابات ایجاد می‌کند علاوه بر این مشکل خرید و فروش آرا در انتخابات استانی در سطح وسیع‌تر و گسترده‌تری موجب نگرانی بود که با برگزاری شهرستانی انتخابات این دغدغه نیز حل شد.

عضو کمیسیون شورا ها و سیاست داخلی مجلس خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که گردش سرمایه و امکانات بیشتر در نقاط پرجمعیت صورت می‌گیرد که در صورت استانی شدن انتخابات، این موضوع پررنگ‌تر می‌شود و ایجاد فرصت و امکانات در نقاط کم‌جمعیت و دورافتاده به حاشیه می‌رفت.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی باید با تصویب قوانین مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات، ساز و کار بهتری را برای انتخابات فراهم کند.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید