امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 365279 |
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1399 - 2:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک کارشناس مسایل فلسطین گفت: به نظر می‌آید با توجه به شرایط داخلی آمریکا و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر دولت ترامپ نسبت به اجرای طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مورد ادعای مقامات صهیونیستی ملاحظاتی دارد و مخالف اجرای این طرح در زمان اعلام […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک کارشناس مسایل فلسطین گفت: به نظر می‌آید با توجه به شرایط داخلی آمریکا و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر دولت ترامپ نسبت به اجرای طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مورد ادعای مقامات صهیونیستی ملاحظاتی دارد و مخالف اجرای این طرح در زمان اعلام شده است.

هادی برهانی در گفت‌وگو با صلح خبر درباره طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی با بیان این‌که الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی از اهداف اساسی این رژیم بوده است و مورد حمایت آمریکا گفت: با این وجود دولت ترامپ به نظر نمی‌آید به لحاظ زمان و کیفیت اجرای این طرح، در حال حاضر با اجرای آن موافقت داشته باشد. هر چه به انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر نزدیک می‌شویم آمریکا محتاطانه‌تر اقدام خواهد کرد و از هر موضوعی که احتمال داده شود بحران به همراه دارد خودداری می‌کنند. از آنجایی که این طرح هم در قالب معامله قرن مطرح می‌شود و آمریکا حامی اسراییل است این مساله به پای آمریکا و ترامپ نوشته خواهد شد از این رو شرایط زمانی برای اجرای این طرح مهم است.

وی ادامه داد: هم‌چنین آمریکا در حال حاضر به لحاظ داخلی مشکلاتی دارد. نگران است که اگر در فضای بین‌الملل و به طور مشخص مساله فلسطین فشار آورده شود موقعیت ترامپ به خطر بیفتد و ظاهرا صحبت‌هایی شده است مبنی بر این‌که آمریکا با اجرای این طرح برای اول جولای موافق نیست.

برهانی درباره حمایت کشورهای منطقه از این طرح به ویژه کشورهایی که با رژیم اسراییل همسویی‌ دارند گفت: معتقدم ما در منطقه کشور حامی اسراییل نداریم. حتی مصر و اردن هم که با اسراییل رابطه دارند هم‌پیمان و حامی آنها محسوب نمی شوند معتقدم تنها حامی اسراییل آمریکا و کانادا و برخی کشورهای دیگر هستند. البته کشورهای منطقه موضع ضعیفی در مقابل اسراییل دارند و نمی توان از این کشورها با توجه به عقبه توسعه‌نیافته و ضعیف‌شان به لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی انتظار مقابله با طرح‌ها و سیاست‌های اسراییل را داشت.

این کارشناس مسایل فلسطین در پاسخ به این که این طرح تا چه اندازه امکان اجرایی شدن در عمل را دارد؟ اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اسراییل این است که این طرح یا طرح‌هایی که برای یهودی‌ کردن سرزمین‌های اشغالی در نظر دارد را با آهنگی اجرا کند که در عمل اتفاقی پیش نیاید یا انتفاضه‌ای در مواجهه با آن شکل نگیرد. در عین حال می‌دانیم که این طرح تا حدودی واکنش فلسطینیان را در پی خواهد داشت و آنها را عصبانی و ناراحت می‌کند اما این‌که این واکنش‌ها به درگیری و خشونت و برپایی انتفاضه‌ای دیگر منجر شود مشخص نیست و باید منتظر بود و دید زمان چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید