امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 243675 |
تاریخ انتشار : 14 آبان 1397 - 20:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از فیگارو، فیلیپ لانسون به عنوان برنده جایزه معتبر ادبی فمینا ۲۰۱۸ معرفی شد. این نویسنده و روزنامه‌نگار که از بازماندگان حمله به مجله شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ است در کتابش با عنوان «یک تکه» به توضیح آسیب‌هایی پرداخته که چه از […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از فیگارو، فیلیپ لانسون به عنوان برنده جایزه معتبر ادبی فمینا ۲۰۱۸ معرفی شد.

این نویسنده و روزنامه‌نگار که از بازماندگان حمله به مجله شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ است در کتابش با عنوان «یک تکه» به توضیح آسیب‌هایی پرداخته که چه از نظر روحی و چه از نظر فیزیکی در آن حمله متحمل شد.

این کتاب که ماه آوریل امسال منتشر شد در بازار کتاب فرانسه با اقبال روبه رو شده و نام آن تقریبا در بیشتر فهرست‌های ادبی سال فرانسه دیده می‌شود.

در بخش رمان خارجی نیز «ساعت نهم» نوشته آلیس مک‌درموت به عنوان برنده انتخاب شد و جایزه بخش کتاب غیرداستانی نیز به «گاسپار در شب» نوشته الیزابت دی فونتانی رسید.

فیلیپ لانسون در شب حمله به دفتر مجله شارلی ابدو آنجا حضور داشت و در زمان حمله تروریست‌ها که به کشته شدن ۱۲ روزنامه‌نگار انجامید از جمله افرادی بود که مجروح شد و از ماجرا جان به در برد. در این حمله فک او بر اثر گلوله از بین رفت. وی در کتابش به روند دردناک و طولانی معالجه‌اش پرداخته است. این کتاب از حاضران در فهرست جایزه رنودو نیز هست.

امسال یک جایزه ویژه نیز برای مجموعه آثار پی‌یر گویوتات به این نویسنده اهدا شد. وی به تازگی کتاب «دیوانه» را توسط انتشارات گراسه به بازار فرستاده است و با همین کتاب از جمله فینالیست‌های جایزه فمینا نیز بود.

«آرکادی» نوشته امانوئله بیاماک-تام، «سه فرزند التهاب» نوشته ایو بیشه، «برادر روح» نوشته دیوید دیوپ، «فرانسوآز، پرتره یک غایب» نوشته میشل فریه و«راسی» نوشته تیفانی تاورنیه دیگر فینالیست‌های رمان فرانسوی بودند.

«گاسپار در شب» کتاب دی فونتانی که برنده جایزه کتاب غیرداستانی شد، داستان زیبایی را روایت می‌کند که درباره برادر نویسنده است. وی از بیماری روانی رنج می‌برد و اکنون ۸۰ ساله است. این نویسنده از زمان درگذشت والدینش با برادرش زندگی کرد و هرگز او را تنها نگذاشت.  

گروه داوری جایزه فمینا که همگی زن هستند، متشکل از کامیل لورنز، کلر گالویی، پائولا ژاک، کریستین ژوردی، مونا اوزوف، دانیله سالناو، شانتال توماس، آن-ماری گارات، ژوسین ساوینو و اولین بلوش-دانو به انتخاب برندگان این جایزه پرداختند.

این گروه ابتدا کارش را با انتخاب ۱۴ رمان فرانسوی در فهرست اولیه شروع کرد و بعد در دو مرحله در تاریخ ۵ و ۲۴ اکتبر از میان فهرست اولیه به فهرست نهایی رسید.

سال پیش فیلیپه ژنادا، نویسنده رمان «داس» به عنوان برنده جایزه بخش رمان فرانسوی انتخاب شد و جایزه بخش رمان خارجی فمینا نیز به «نوشتن برای نجات یک زندگی» نوشته جان ادگار وایدمن آمریکایی و مترجم این اثر «کاترین ریچارد – ماس» اهدا شد.

کد خبر 4451166

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید