امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 227934 |
تاریخ انتشار : 11 فروردین 1397 - 22:56 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت، گفت: برنامه عملیاتی آزمایشگاه مرجع سلامت سال ۹۷ در حوزه درمان با محوریت مدیریت هزینه در نظام آزمایشگاه خواهد بود. به گزارش صلح خبر، دکتر سیامک سمیعی، در خصوص برنامه عملیاتی آزمایشگاه مرجع سلامت سال ۹۷ در حوزه درمان، افزود: آزمایشگاه مرجع سلامت همگام […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت، گفت: برنامه عملیاتی آزمایشگاه مرجع سلامت سال ۹۷ در حوزه درمان با محوریت مدیریت هزینه در نظام آزمایشگاه خواهد بود.

به گزارش صلح خبر، دکتر سیامک سمیعی، در خصوص برنامه عملیاتی آزمایشگاه مرجع سلامت سال ۹۷ در حوزه درمان، افزود: آزمایشگاه مرجع سلامت همگام با همه حوزه های تخصصی در وزارت بهداشت، با سرلوحه قراردادن «مدیریت هزینه در نظام آزمایشگاه پزشکی و خدمات آن»، راهبردهای ۹ گانه ای را پیشنهاد و سرلوحه خود برای تدوین و اجرای برنامه ها و فعالیت های خود قرار داده است.

وی به تبیین راهبردهای نه گانه پرداخت و گفت: این راهبردهای نه گانه عبارت است از، تجمیع منابع و ایجاد شبکه های آزمایشگاهی در بخش دولتی و خصوصی، حمایت از برنامه مشارکت خصوصی، دولتی ( PPP : Private Public Partnership )، بازنگری در فهرست خدمات آزمایشگاهی بسته بیمه پایه، مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی (بویژه تجویز منطقی خدمات آزمایشگاهی)، خرید راهبردی خدمت (با تاکید ویژه بر وظیفه سازمان های بیمه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه) تضمین کیفیت و نظام اعتباربخشی ملی آزمایشگاه های پزشکی، کنترل بازار وسایل تشخیص آزمایشگاه پزشکی، سطح بندی تخصصی خدمات در آزمایشگاه های پزشکی، ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت در جمهوری اسلامی ایران و در بخش آزمایشگاه.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی معاونت درمان در سال ۱۳۹۷برای حوزه آزمایشگاه و در سطوح ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی، بر اساس هدف کلی «دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت»، تحت عنوان «ایجاد و بهبود شبکه آزمایشگاهی کشور» توسط اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت طراحی و تدوین شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این برنامه، فعالیت هایی در دستور کار است که در بازه های زمانی تعیین شده برای در هر یک از سطوح ستاد و دانشگاه ها انجام خواهد پذیرفت که روز آمد کردن اطلاعات ساختار، عملکرد و منابع آزمایشگاه های حوزه درمان، پایش کیفیت سیستم ارجاع بین آزمایشگاهی نمونه های بالینی در شبکه آزمایشگاهی دانشگاهی، ابلاغ ویرایش جدید استاندارد وزارت بهداشت برای آزمایشگاه های پزشکی، تدوین چک لیست های نظارتی بر اساس آخرین ویرایش ضوابط و استانداردهای آزمایشگاهی، آموزش ضوابط و ویرایش استانداردهای آزمایشگاههای پزشکی به مسئولین ادارات امور آزمایشگاهها توسط آزمایشگاه مرجع سلامت، بخشی از این فعالیت ها است.

سمیعی به سایر اقدامات برنامه عملیاتی حوزه درمان در حوزه آزمایشگاه ها اشاره کرد و گفت: اجرای آموزش های آبشاری ضوابط و ویرایش جدید استانداردهای آزمایشگاه های پزشکی برای مسئولین فنی و کارکنان آزمایشگاه های پزشکی تحت پوشش، آموزش توجیهی نحوه نظارت بر آزمایشگاه های پزشکی با استفاده از آخرین ویرایش چک لیست نظارتی به ارزیابان و ناظران ادارات امور آزمایشگاه های دانشگاه ها، ثبت (Registry) گنجینه ارزیابان دانشگاه ها( شامل ممیزان و متخصصیمن فنی ( Technical experts )، بازدید و ارزیابی آزمایشگاه های تحت پوشش و ارائه گزارش توسط ادارات امور آزمایشگاهها، تدوین و ابلاغ سند جامع تشکیل شبکه دانشگاهی ارائه خدمات آزمایشگاهی، آنالیز وضعیت سیستم آزمایشگاهی در دانشگاه های منتخب با هدف ساماندهی شبکه دانشگاهی ارائه خدمات آزمایشگاهی با مشارکت بخش غیر دولتی زیر نظر مستقیم معاونت درمان، نیز بخش دیگری از فعالیت های برنامه است.

وی ادامه داد: بهبود محافظت از ایمنی بیمار از طریق ارتقای میکروب شناسی بیمارستانی با شناسایی و اولویت بندی فرآیندها کلیدی، طراحی و اجرای مداخلات برای ارتقاء آزمایشگاه های میکروب شناسی بیمارستانی و نظارت و پایش آزمایشگاه های میکروب شناسی بیمارستانی، انتخاب و اجرای راهبردهای اجرایی مناسب و تعیین شاخص های مرتبط به منظور بهبود مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی در سطح بیمارستان ها و ستاد دانشگاه نیز از دیگر فعالیت های برنامه عملیاتی حوزه درمان در حوزه آزمایشگاه ها در سال ۹۷ است.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید