امروز: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ذو القعدة 1445 | 2024-06-01
کد خبر: 434078 |
تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1400 - 20:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به فعالیت غیر مجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز گفت: استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به فعالیت غیر مجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز گفت: استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.

حسن کریمی در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: با تلاش نیروهای شرکت توزیع نیروی برق اهواز، عوامل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در اهواز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انجام عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز افزود: در عملیاتی که با حضور ماموران انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت، این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز در مناطق عین ۲ اهواز، کوی سیاحی و کوی چبیشات در گاراژهای متروکه کشف و جمع‌آوری شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: یکی از مسائلی که امروز با آن روبه‌رو هستیم گسترش استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف و غیرمجاز در سطح جامعه است که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب به تجهیزات می‌شوند و لازم است معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در زمینه کشف و ضبط آن‌ها و همچنین آموزش همگانی نسبت به استفاده غیرمجاز از ماینرها و شناسایی عوامل با این شرکت همکاری لازم را داشته باشد.

کریمی عنوان کرد: از دو ماه پایانی سال ۹۹ تاکنون ۷۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

کریمی خاطر نشان کرد: استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد؛ استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید