امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 429937 |
تاریخ انتشار : 21 فروردین 1400 - 17:08 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: عوامل سرقت تأسیسات و تجهیزات شبکه برق کشور و طرق پیشگیری از آن، در نشست تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش صلح خبر به نقل از  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: عوامل سرقت تأسیسات و تجهیزات شبکه برق کشور و طرق پیشگیری از آن، در نشست تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش صلح خبر به نقل از  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در این جلسه، رحیم گل زاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲، با اشاره به آمار بالای سرقت آلات و ادوات مرتبط با شبکه برق در سال ۱۳۹۹ و ارتباط آن با حقوق عامه، اظهار داشت: ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل انگاری در اجرای قانون که منجر به تضییع حقوق عمومی و ایراد صدمه بر منابع بیت المال می گردد، موجب مسئولیت کیفری و مدنی است.

وی از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خواست ضمن اعمال نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد پیمانکاران و ارائه آموزش لازم، مشخصات کامل پیمانکاران و افراد مرتبط با موضوع قرارداد اعم از تکنیسین، سیمبان و راننده را به پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ارائه نماید.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران، اجرای گشت مشترک و تلفیقی پلیس و مدیریت برق منطقه و نیز استقرار تیم عملیاتی در نقاط جرم خیز مناطق را ضروری خواند و با اشاره به آسیب شناسی به عمل آمده و گزارش کارشناسی پلیس پیشگیری و شرکت توزیع نیروی برق، بر تعویض خطوط مسی با کابل خود نگهدار، جوشکاری سکوی نگهدارنده ترانسفورماتور، جوشکاری نبشی دکل ها، نصب سیستم هشدار دهنده سرقت و دوربین حفاظتی در محل لازم، ایمن سازی شالترها و بازدید دوره ای از آن ها، قطع و جمع آوری کابل های اضافی در خانه های متروکه و رها شده و استفاده از قفل های درونی و خودداری از قفل بیرونی اتاقک ها به عنوان اقدامات فنی و حفاظتی تأکید نمود.

نظارت غیرمحسوس پلیس بر اعمال و رفتار مجرمان و تحت نظر قراردادن محل سکونت، اشتغال و تردد آنان با رعایت حقوق شهروندی و بدون دخالت در حریم خصوصی با استفاده از ظرفیت بانک اطلاعاتی مجرمان از دیگر تأکیدات گل زاده در این جلسه آموزشی و توجیهی بود.

معاون دادستان تهران افزود: بانک اطلاعات مجرمان قبلاً در اجرای دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار تهیه و در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفته است.

در این جلسه مقرر گردید پلیس پیشگیری فاتب، لیست سارقین مرتبط با تأسیسات و تجهیزات شبکه برق را به طور خاص تهیه نماید و براساس مقررات جاری و دستورالعمل ابلاغی، مجرمان سابقه دار به منظور پیشگیری از تکرار جرایم تحت نظارت، کنترل و پایش قرار گیرند.

انتهای پیام 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید