امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 163123 |
تاریخ انتشار : 18 تیر 1396 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله علم و فناوری صلح خبر دانش > فضا – همشهری آنلاین:کشف سامانه خورشیدی TRAPPIST-۱ در اوایل سال جاری هیاهوی زیادی میان شکارچیان سیاره و اخترفیزیک‌شناسان ایجاد کرد. براساس گزارش ديسكاوري، اين سيستم شامل هفت سياره شبه زميني و سنگي است كه سه مورد از آنها در منطقه قابل سكونت از دار ستاره خود در گردشند. اگرچه […]

به گزارش مجله علم و فناوری صلح خبر

دانش > فضا – همشهری آنلاین:
کشف سامانه خورشیدی TRAPPIST-۱ در اوایل سال جاری هیاهوی زیادی میان شکارچیان سیاره و اخترفیزیک‌شناسان ایجاد کرد.

براساس گزارش ديسكاوري، اين سيستم شامل هفت سياره شبه زميني و سنگي است كه سه مورد از آنها در منطقه قابل سكونت از دار ستاره خود در گردشند. اگرچه هنوز اطلاعات چنداني درباره وضعيت اين سه سياره به دست نيامده است، گروهي از دانشمندان معتقدند اين كشف چشم‌اندازي جديد را درباره مطالعات آب و هواي سياره‌هاي شبه زميني ايجاد كرده‌است.

محققان اروپايي مدلي جديد ارائه كرده‌اند تا احتمال وجود آب مايع را در سطح اين سياره‌ها تحت شرايط مختلف آب و هوايي بررسي كنند. اين مدل تاثير توزيع آب و خشكي و حتي مقدار پوشش گياهي سطح سياره‌ها را بررسي مي‌كند. نتايج اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد يكي از سياره‌ها به نام TRAPPIST-1d كانديد قابل‌سكونت‌ترين سياره در اين سيستم به شمار مي‌رود.

به گفته محققان دانشگاه كالابريا در ايتاليا، مدل طراحي شده آنها مدل ساده‌اي است كه از آن براي بررسي وابستگي آب و هوايي سياره به سه عامل انرژي ستاره ميزبان كه توسط سياره به فضا بازتابانده مي‌شود، ميزان بافت گياهي سياره و وضعيت گازهاي گلخانه‌‌اي،‌استفاده شده‌است.

محققان از مدل تعادل انرژي كه امكان استخراج اطلاعات جهاني درباره روند تكامل شرايط آب و هوايي براساس دانش موجود درباره سيستم سياره‌اي را فراهم مي‌آورند،‌استفاده كردند.

از اين مدل براي بررسي موقعيت‌هاي مختلفي كه به واسطه تغيير عوامل مورد مطالعه در سياره ايجاد مي‌شوند استفاده شد: موقعيت كاملا خشك و بي آب و علف در سياره‌اي كاملا سنگي،‌ تا موقعيتي كاملا شبه زميني و در تمامي اين موقعيت‌ها دو حالت وجود يا عدم وجود گازهاي گلخانه اي در نظر گرفته شدند تا شرايط اقليمي مختلف در اين سياره پيش‌بيني شوند.

محققان مي‌گويند پوشش گياهي سياره‌ها از توانايي تغير بازتاب انرژي دريافت شده از سوي ستاره ميزبان برخوردار است و اين روند در ادامه بر روند تكامل دماي سياره تاثيرگذار است. 

براساس اين بررسي‌ةا محققان دريافتند سياره‌هاي خارجي‌تر اين سيستم سردتر از آني هستند كه بتوانند آب مايع را در خود داشته‌باشند اما سه سياره دروني‌تر از اين توانايي برخوردارند. و سياره چهارم،‌ TRAPPIST-1d در ميان آنها باثبات‌ترين سياره از نقطه‌نظر زميني است.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید