امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 336753 |
تاریخ انتشار : 01 بهمن 1398 - 12:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم پایبندی اروپایی‌ها به مفاد برجام در پی خروج آمریکا از این توافق تاکید کرد: اگرچه برجام تلخ است ولی تجربه‌ای روشن و ارزشمند پیش‌روی همه ملت‌ها است. به گزارش صلح خبر، محمد آشوری در نطق میان دستور جلسه […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم پایبندی اروپایی‌ها به مفاد برجام در پی خروج آمریکا از این توافق تاکید کرد: اگرچه برجام تلخ است ولی تجربه‌ای روشن و ارزشمند پیش‌روی همه ملت‌ها است.

به گزارش صلح خبر، محمد آشوری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: ترور سردار قاسم سلیمانی حماقت بزرگ سردمداران کاخ سفید بود. اگرچه دولتمردان آمریکایی برای رهایی از منجلاب داخلی چنین جنایت بزرگی را رقم زدند اما عوارض این اقدام متوجه آمریکایی‌ها خواهد بود، عوارضی که برآورد آن در ابعاد استراتژیک و ژئوپلیتیک میسر نیست. خون سردار قاسم سلیمانی منبع الهام‌بخش برای جریان‌های مقاومت و ملل آزاد منطقه شده که نمایان‌ شدن ابعاد آن هنوز در ابتدای راه است.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: آتشی که آنان با به شهادت رساندن فرمانده عزیزمان روشن کردند دیگر با دست آنها خاموش شدنی نیست. خون این شهید بزرگ فرصتی تاریخی در اختیار جریان مقاومت قرار داد تا با افزایش قدرت بازدارندگی به دفع تهدیدات و خلق فرصت‌های جدید بپردازد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز رفتار سران کشورهای اروپایی در موضوع برجام و عدم پایبندی آنان به دنبال خروج آمریکا نشان داد که غرب برای مذاکره قابل اعتماد نیست و مذاکره را تنها برای عقب نگه داشتن ملت‌ها و تعدی به حقوق آنان می‌خواهد. برجام تجربه روشنی را در برابر همه ملت‌ها قرار می‌دهد. عدم پایبندی غربی‌ها به این توافق چشم‌انداز مطلوبی از صلح خبر و امنیت و اعتماد در جهان را نوید نمی‌دهد. اگر اروپایی‌ها ذره‌ای برای آنچه خودشان در تدوینش نقشی موثر داشتند ارزش قائل بودند در برابر رفتارهای یک جانبه آمریکا سرتعظیم فرود نمی‌آوردند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ادامه داد: برجام سند روشنی برای تمام ملت‌هایی است که ممکن است بخواهند در موضوعات مختلف به پای میز مذاکره بنشینند. این نتایج برای درج در تاریخ تجربیاتی تلخ اما ارزشمند است که آینده صلح خبر و امنیت در جهان را به مخاطره خواهد انداخت.

نماینده بندرعباس اظهار کرد: رهایی کشور از خشکسالی‌های مستمر ۱۸ ساله ظاهرا شرایطی متفاوت از بارش‌ها در نقاط مختلف کشور را نوید می‌دهد، اما بی‌توجهی به زیرساخت‌های مرتبط با این بخش موجب بروز خسارت‌های وسیع به مردم نقاط مختلف شده است که این موضوع به تازگی در سیستان و بلوچستان و هرمزگان موجب ویرانی منازل مردم، راه‌ها و تلف شدن دام‌های زیادی شده است.

آشوری در پایان اضافه کرد: لازم است دولت سریعا حجم خسارت را برآورد کند و برای جبران آن گام‌های موثری بردارد. رسانه‌ها به خصوص صداوسیما باید تا بهبود شرایط در مناطق سیل‌زده در امر اطلاع‌رسانی فعال باشند و صدای مردم این خطه را به گوش مسئولان برسانند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید