امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 293409 |
تاریخ انتشار : 21 تیر 1398 - 14:06 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر معاون آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی با بیان این که اولین کشت NFT کشور در شهرستان مهریز انجام شده است، گفت: برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری هیچ‌گونه محدودیت مالی وجود ندارد. به گزارش صلح خبر، علیمراد اکبری در جریان بازدید از گلخانه NFT شهرستان مهریز، اظهار کرد: در […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

معاون آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی با بیان این که اولین کشت NFT کشور در شهرستان مهریز انجام شده است، گفت: برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری هیچ‌گونه محدودیت مالی وجود ندارد.

به گزارش صلح خبر، علیمراد اکبری در جریان بازدید از گلخانه NFT شهرستان مهریز، اظهار کرد: در طول برنامه پنجم توسعه متوسط اجرای سیستم‌های مدرن آبیاری کشور ۱۵۰۰ هکتار بود ولی اکنون برای اولین بار در کشور، اجرای سیستم مدرن آبیاری به ۴۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که کشت‌های هیدروپونیک از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: در این روش بهره وری آب بسیار بالا است و استفاده از آن در جهان و ایران رو به افزایش است.

معاون آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به این که در آینده‌ای نه چندان دور توسعه هر چه بیشتر کشت nft در سطوح وسیع اجتناب ناپذیر است، گفت: برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری هیچگونه محدودیت مالی وجود ندارد

اکبری تصریح کرد: سیستم ان اف تی NFT هیدروپونیک یا روش پرورش تکنیک جریان مواد غذایی یا ( Nutrient Film Technique NFT ) تکنیک کاشت در آب است که گیاهان در حالی رشد می‌کنند که ریشه‌هایشان در یک ظرف پلاستیکی حاوی محلول غذایی در حال چرخش قرار می‌گیرند .

گفتنی است؛ سطح زیر کشت گلخانه‌های استان یزد بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار است و استان یزد با تولید ۴۹۰ هزار تن توانسته ۲۲ درصد تولیدات کشور و جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید