امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 354567 |
تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1399 - 15:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر شهید رضا پناهی پیش از اعزام به جبهه از مادر خود می‌خواهد نوار کاستی برایش تهیه کند و در آن نوار کاست وصیت نامه صوتی خود را ضبط می‌کند و از مادر می‌خواهد که بعد از شهادتش نوار را گوش بدهد. به گزارش صلح خبر،‌ رضا پناهی، عارف ۱۲ […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

شهید رضا پناهی پیش از اعزام به جبهه از مادر خود می‌خواهد نوار کاستی برایش تهیه کند و در آن نوار کاست وصیت نامه صوتی خود را ضبط می‌کند و از مادر می‌خواهد که بعد از شهادتش نوار را گوش بدهد.

به گزارش صلح خبر،‌ رضا پناهی، عارف ۱۲ ساله ای است که شگرف ترین و عظیم ترین صحنه‌های از خود گذشتگی را در عمر کوتاه خود به نمایش گذاشت. ستاره درخشان کلاس اول راهنمایی که عظمت روحی او به تنهایی می تواند عالمی را روشن کند.

وی حقیقت نورانی است که ایمان، ایثار، تعهد، عشق و پایبندی او به ارزش ها، بزرگترین سرمایه اجتماعی برای تقویت باور های دینی و ملی نوجوانان و جوانان است که این امر جزء اصلی ترین مسائل کشور محسوب می‌شود.

سیدحسین موسوی نویسنده کتاب معتقد است: «در شرایطی که در یک جنگ نامتقارن فرهنگی قرار داریم و دشمن در تلاش است که ایمان و هویت نوجوانان ما را از بین ببرد شهید رضا پناهی می‌تواند به عنوان الگویی برای تمام نوجوانان امروز ایران قرار بگیرد و چراغی برای راه نوجوانان کشور باشد.»

شهید رضا پناهی پیش از اعزام به جبهه از مادر خود می‌خواهد نوار کاستی برایش تهیه کند و در آن نوار کاست وصیت نامه صوتی خود را ضبط می‌کند و از مادر می‌خواهد که بعد از شهادتش نوار را گوش بدهد و مادر شهید معتقد است که اگر این وصیت نامه صوتی از رضا وجود نداشت شاید برخی باور نمی‌کردند که این نوجوان چنین حوزه اندیشه‌ای و چنین جهانبینی خاصی داشته باشد.

در قسمتی از وصیتنامه صوتی شهید رضا پناهی آمده است؛ هدف من از رفتن به جبهه این است که اولاً به ندای «هل من ناصر ینصرنی» لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفه ای که امام عزیزمان بار ها در پیام ها تکرار کرده: که «هرکس که قدرت دارد واجب است به جبهه برود» و من می روم تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت ها زیر سلطه آزاد شوند.

کتاب «عارف ۱۲ ساله» در قطع رقعی و به صورت رنگی، به کوشش سیدحسین موسوی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است. مطالعه این اثر در روزهایی که بیشتر وقتمان را در منزل سپری می‌کنیم تا از شیوع کرونا پیشگیری شود به خوانندگان توصیه می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید