امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 124586 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1395 - 23:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛ فرهنگ > ادبیات – دکتر اسماعیل امینی:جناب اختلاس! جناب حقوق نجومی! جناب سفرۀ انقلاب! عكس‌هاي شما را ديدم. داغ پيشاني‌تان، داغ دلم را تازه كرد. راستي اگر عبادت و سجدۀ طولاني، داغ پيشاني مي‌سازد، چرا عالمان و عابدان و مراجع متعبدمان بعد از هفتاد هشتاد سال عبادت و تهجد، هيچ كدام […]

به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛

فرهنگ > ادبیات – دکتر اسماعیل امینی:
جناب اختلاس! جناب حقوق نجومی! جناب سفرۀ انقلاب!

عكس‌هاي شما را ديدم. داغ پيشاني‌تان، داغ دلم را تازه كرد. راستي اگر عبادت و سجدۀ طولاني، داغ پيشاني مي‌سازد، چرا عالمان و عابدان و مراجع متعبدمان بعد از هفتاد هشتاد سال عبادت و تهجد، هيچ كدام داغ پيشاني نداشتند.ريش‌تان را ديدم و دلم ريش شد.

ياد زماني افتادم كه با دوستان شاعر و طنزپرداز به ديدار جانبازان اعصاب و روان رفتيم تا براي‌شان شعر بخوانيم و به خيال خودمان به آنها روحيه بدهيم. رفتيم و آنقدر طراوت و شادماني و خرسندي در رفتار و گفتارشان ديديم كه روحيه گرفتيم و آنقدر به اين قله‌هاي سربلند نگاه كرديم كه چشم‌مان آسماني شد.

با يكي‌ از اين مردان آسماني خيلي صميمي شدم. حرف زديم و شعر خوانديم و گفتيم و خنديديم. ناگهان مكثي كرد و گفت: به‌نظرت اينهايي كه به جاي خدمت به انقلاب، اختلاس مي‌كنند، الان دارند به ريشِ ما مي‌خندند؟بغضم گرفت، دلم ريش شد اما گريه نكردم. خودم را جمع و جور كردم و به آن بزرگمرد گفتم: بيا با هم به ريش اين نامردها بخنديم. و برايش خواندم:

‌الله يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ.

جنابِ آقاي زرنگ!
جنابِ آقاي باهوش!
جنابِ آقاي زبل‌خان!
اگر دلت خواست بعد از خواندن اين يادداشت به ساده‌لوحي من و آن دوست سربلندم بخند. اگر دلت خواست بگو: اينها هنوز در دهۀ اول انقلاب گير كرده‌اند.

بگو: با اين شعارها كه نمي‌شود مديريت كرد. و با خودت بگو: من حق دارم كه از تخصص و هوش و زرنگي‌ام استفاده كنم و بارِ خودم را ببندم. بگو: من حق دارم كه راحت زندگي كنم و از زندگي‌ام لذت ببرم.

هرچه دلت خواست بگو! اما تو را به خدا اين بار كه خواستي حرف بزني و سخنراني كني، اسم خدا را به زبان نياور. اين بار كه خواستي نامه بنويسي و قرارداد تنظيم كني و مقدمات اختلاس و حقوق نجومي و رانت و سهميه و زمين‌خواري بعدي را مهيا كني، نوشته‌هايت را با نام خدا آغاز نكن! هر چه دوست داري از هر سفره‌اي كه پهن شده بردار و بخور فَإِنَّهُمْ لَآكِلُونَ مِنْهَا فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ.

اما به‌خاطر خدا، ديگر از خدا و اولياي خدا و انقلاب و امام و شهيدان، چيزي نگو! مگر به تو ياد نداده‌اند كه با دهان پُر نبايد حرف بزني؟

  • شاعر، طنزپرداز، مدرس ادبيات

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید