امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 119902 |
تاریخ انتشار : 15 آبان 1395 - 12:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛ هشدار مجدد هاوكينگ درباره بيگانه‌هاي فضايي با آنها ارتباط برقرار نکنید دانش > دانش – همشهری آنلاین:زمانی که موضوع تمدن‌های بیگانه و هوشمند مطرح می شود،‌اولین پرسشی که پیش می‌آید نحوه یافتن آنها است و اینکه کجا می‌توان آنها را یافت؟ براساس گزارش ساينس الرت، اما استفاده هاوكينگ فيزيكدان […]

به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛

هشدار مجدد هاوكينگ درباره بيگانه‌هاي فضايي

با آنها ارتباط برقرار نکنید

دانش > دانش – همشهری آنلاین:
زمانی که موضوع تمدن‌های بیگانه و هوشمند مطرح می شود،‌اولین پرسشی که پیش می‌آید نحوه یافتن آنها است و اینکه کجا می‌توان آنها را یافت؟

براساس گزارش ساينس الرت، اما استفاده هاوكينگ فيزيكدان مشهور بريتانيايي معتقد است به جاي پاسخ دادن به اين پرسش‌ها، به طور كلي تلاش براي ارتباط برقرار كردن با اين تمدن‌ها بايد متوقف شوند زيرا دستيابي به تمدني پيشرفته‌تر از تمدن بشر مي‌تواند بشريت و زمين را در موقعيتي خطرناك قرار دهد.

هاوكينگ در فيلمي جديد و آنلاين به نام “محبوب‌ترين مكان‌هاي استفان هاوكينگ” كه در آن وي درون فضاپيمايي ديده مي‌شود كه قصد دارد به كمك آن حبوب‌ترين مكان‌ها در جهان را معرفي كند،‌ اين سخنان را مطرح كرده‌است.

وي در اين فيلم مي‌گويد هرقدر مسن‌تر مي‌شودم بيشتر اطمينان پيدا مي‌كنم كه بشر در جهان تنها نيست. پس از يك عمر كنجكاوي،‌اكنون هدايت پروژه‌اي جهاني براي يافتن حقايق را به عهده دارم، پروژه Breakthrough Listen به اسكن و بررسي ميليون‌ها ستاره نزديك به زمين خواهد پرداخت تا شايد نشانه‌اي از حيات در آنها بيابد،‌شايد روزي سيگنالي از سياره‌اي مانند گيليس 832c دريافت كنيم،‌اما بايد در پاسخ دادن با احتياط عمل كنيم.

باوجود اينكه هاوكينگ در تلاشي بي‌سابقه براي يافتن حيات هوشمند در جهان نقشي كليدي دارد، اما در عين حال وي يكي از منتقدان اصلي ارتباط برقرار كردن با آنها است، عملي كه به گفته هاوكينگ مي‌تواند بشر را در آستانه نابودي قرار دهد زيرا به گفته وي يك تمدن بيگانه ممكن است زمين و ساكنانش را متخاصم،‌ ضعيف و مناسب براي تسخير كردن ببيند. در چنين شرايطي اين تمدن‌ها كه بسيار قدرتمند‌تر از انسان هستند، همان اندازه به اننسان توجه خواهند كرد كه انسان به باكتري‌ها توجه مي‌كند.

هشدارهاي هاوكينگ در اين فرضيه ريشه دارند كه يك تمدن بيگانه، به ويژه تمدني كه بتواند سيگنال‌هاي ارسالي انسان را رديابي كرده و موقعيت زمين را بيابد، ميلياردها سال از ما پيشرفته‌تر است و همين موضوع بشر را به هدفي آسان براي نابودي تبديل خواهد‌كرد. 

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید