امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 310714 |
تاریخ انتشار : 02 مهر 1398 - 17:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر برخی از کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل از آسیب پذیری جدیدی خبر داده‌اند که موجب قفل و سیاه شدن صفحه نمایش گوشی آن‌ها می‌شود. به گزارش صلح خبر، بعد از آنکه به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ برای گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر شد، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

برخی از کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل از آسیب پذیری جدیدی خبر داده‌اند که موجب قفل و سیاه شدن صفحه نمایش گوشی آن‌ها می‌شود.

به گزارش صلح خبر، بعد از آنکه به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ برای گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر شد، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران این محصولات را با مشکل مواجه کرده است چراکه آنها در وبلاگ‌های مربوط به طرح مشکلات امنیتی و نرم‌افزاری عنوان کرده بودند که بعد از دریافت آپدیت اندروید ۱۰، با مشکل جدیدی روبرو شده‌اند و آن نیز قفل شدن ناگهانی صفحه نمایش حتی به هنگام وارد کردن رمزعبور درست در گوشی است.

کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۳ و نسخه‌های ایکس‌ال آنها تحت‌تاثیر یک آسیب‌پذیری جدید، موجب می‌شود که صفحه نمایش گوشی کاربران به صورت ناگهانی قفل شود و آنها حتی در صورت وارد کردن رمزعبور درست نیز نتوانند آن را باز کنند.

بر اساس گزارشی که در وبسایت phonearena آمده است، برخی دیگر از کاربران گوشی‌های پیکسل که آپدیت اندروید ۹ را دریافت کرده‌اند نیز با همین مشکل مواجه شده‌اند به گونه‌ای که نمایشگر گوشی آنها سیاه و قفل می‌شود و بعد از یک بار روشن و خاموش کردن، از آنها می‌خواهد تا PIN code گوشی را وارد کنند. البته به نظر می‌رسد که اسکنر اثرانگشت و حسگرهای بیومتریک برای ورود به گوشی قادر است کاربر موردنظر را تشخیص دهد ولی همچنان مدت زمانی را برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی بگذراند.

البته این نخستین باری نیست که بعد از ارائه و انتشار به روزرسانی نسخه جدید سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، اخبار و گزارش‌های متعددی از آسیب پذیری‌های مختلفی که کاربران را با مشکل مواجه می‌کند، منتشر می‌شود که در صورت لزوم، شرکت‌های توسعه‌دهنده مربوطه آنها را برطرف خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید