امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 39691 |
تاریخ انتشار : 13 آذر 1394 - 21:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جهان > غرب آسیا – پس از ۴ سال ناآرامی در سوریه حالا پس از حملات پاریس کشورهای اروپایی هر کدام می‌خواهند نشان دهند که در مقابله با داعش جدی‌ هستند. پس از آنكه روز چهارشنبه پارلمان انگليس مجوز حملات جنگنده‌هاي اين كشور به سوريه را صادر كرد روز گذشته نوبت نمايندگان آلمان بود تا طرح مشاركت […]

جهان > غرب آسیا – پس از ۴ سال ناآرامی در سوریه حالا پس از حملات پاریس کشورهای اروپایی هر کدام می‌خواهند نشان دهند که در مقابله با داعش جدی‌ هستند.

پس از آنكه روز چهارشنبه پارلمان انگليس مجوز حملات جنگنده‌هاي اين كشور به سوريه را صادر كرد روز گذشته نوبت نمايندگان آلمان بود تا طرح مشاركت اين كشور در عمليات نظامي را تصويب كنند. فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه هم كه تنها پس از كشته شدن 130نفر از شهروندان اين كشور متوجه خطر داعش شده هم روز گذشته روي ناو هواپيمابر شارل دوگل در آب‌هاي نزديك سوريه رفت تا خودش را بار ديگر پيگير و نگران نشان دهد.

براساس طرحي كه پارلمان آلمان ديروز تصويب كرد اين كشور تجهيزات نظامي به همراه ۱۲۰۰ نيرو را به مقابله با داعش در سوريه اختصاص مي‌دهد. طرح پيشنهادي اورسلا فن‌در‌لاين، وزير دفاع آلمان كه به تصويب پارلمان اين كشور رسيد شامل شركت مستقيم در ماموريت‌هاي رزمي عليه داعش نيست، بلكه بيشتر جنبه حمايت از عمليات نيروهاي فرانسوي را دارد. براساس اين پيشنهاد، قرار است ارتش آلمان 6فروند هواپيماي شناسايي تورنادو، يك ناوچه براي حفاظت از ناو هواپيمابر فرانسوي، يك فروند هواپيماي سوخت‌رساني و يكهزار و 200تن از نفرات ارتش را به اين ماموريت اختصاص دهد.

مقامات آلماني هم تأكيد كرده‌اند كه افزايش مشاركت نظامي در جنگ عليه داعش به معني آن نيست كه اين كشور مانند كشورهاي روسيه، ‌آمريكا، فرانسه و انگليس‌ به بمباران مواضع داعش در سوريه اقدام مي‌كند. مجوز حضور نظامي آلمان در عمليات نظامي سوريه براي يك سال اعتبار دارد و بودجه‌اي معادل ۱۳۴ ميليون يورو به آن اختصاص پيدا كرده است. گزارش وزارت دفاع آلمان نشان مي‌دهد كه از ۶۶ جنگنده تورنادوي اين كشور، تنها ۲۹ فروند آنها عملياتي هستند و قابليت پرواز دارند.

عصر چهارشنبه هم‌زماني كه نمايندگان پارلمان انگليس بحثي 11ساعته درباره شركت در عمليات نظامي سوريه داشتند در قبرس جنگنده‌هاي تورنادو و تايفون اين كشور در حال آماده‌باش بودند. به محض تمام شدن بحث‌ها در پارلمان به گفته مايكل فالون، وزير دفاع انگليس جنگنده‌هاي اين كشور مواضعي را در شرق سوريه بمباران كردند و خيلي سريع به پايگاه‌هاي خود برگشتند. مقام‌هاي انگليس تأكيد كرده‌اند كه براي عمليات خود هيچ هماهنگي با دولت سوريه نداشته‌اند و وزير دفاع اين كشور شخصا منطقه بمباران را تأييد كرده است.

  • حملات نامشخص؛عمليات بدون استراتژي

كشورهاي اروپايي حالا تنها در حال سبقت گرفتن از هم براي نشان دادن جديت خود در مقابل داعش هستند اما هيچ استراتژي مشخص و هماهنگي در ميان آنها به چشم نمي‌خورد. هر چند ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس در مقابل مخالفان و معترضان به حملات هوايي گفته است كه اين حملات به نفع انگليس است اما نتايج يك نظرسنجي نشان مي‌دهد كه مردم اين كشور چنين تصوري ندارند. براساس نظرسنجي شبكه خبري اسكاي‌نيوز تقريبا نيمي از مردم انگليس به‌دنبال نخستين عمليات هوايي اين كشور اعلام كرده‌اند كه احساس امنيت كمتري در كشورشان مي‌كنند.

نمايندگان مخالف طرح عمليات نظامي انگليس هم در پارلمان اين كشور مثال‌هاي عراق و ليبي را مطرح كردند كه كشورهاي شركت‌كننده در عمليات آنها ازجمله انگليس استراتژي مشخصي درباره آن نداشته‌اند. ليبي حالا به‌عنوان نمونه به يكي از مراكز مهم داعش تبديل شده است. در ميان شركت‌كنندگان در حملات هوايي سوريه تنها دولت روسيه است كه هماهنگي لازم را با دمشق انجام مي‌دهد. شايد به همين‌خاطر بود كه روز چهارشنبه گروه تروريستي داعش فيلمي را منتشر كرد كه در آن يكي از اعضاي اين گروه بعد از محكوم كردن حملات روسيه يك گروگان روس را سر مي‌برد.

فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه هم روز گذشته به روي ناو هواپيمابر شارل دوگل رفت تا نشان دهد كه كشورش در عمليات نظامي عليه داعش جدي است. اين روزها خيابان عمليات هوايي در سوريه حسابي پرترافيك و شلوغ است اما هيچ‌كس نمي‌داند قرار است اين مسير به كجا برسد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 3
    1. نویسنده :پری

      مقالات و ترجمه هم اضافه کنین

    1. نویسنده :رازقی

      سرافزار باشید

    1. نویسنده :حمید

      باید بیشتر تبلیغ کنید

    بدون نظر :