امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 317844 |
تاریخ انتشار : 04 آبان 1398 - 15:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: استفاده دوباره از مقوا و کاغذهای مصرف شده علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست به منظور تولید محصولات از مواد اولیه از قطع ۱۷ اصله درخت به ازای تولید هر تن کاغذ جلوگیری می‌کند. به گزارش صلح خبر، صدرالدین علیپور با اشاره […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: استفاده دوباره از مقوا و کاغذهای مصرف شده علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست به منظور تولید محصولات از مواد اولیه از قطع ۱۷ اصله درخت به ازای تولید هر تن کاغذ جلوگیری می‌کند.

به گزارش صلح خبر، صدرالدین علیپور با اشاره به اهمیت بازیافت پسماندهای روزنامه، مجله، کتاب، دفتر، کارتن ،مقوا ،دستمال کاغذی و … خاطر نشان کرد:  صنعت بازیافت کاغذ یکی از صنایع مفید به لحاظ زیست محیطی است که در کنار این سود زیست‌محیطی فواید و مزایای فراوانی دارد.

وی افزود: تغییرات حاصل شده در سبک زندگی، عادات و الگوهای مصرف، سطح فرهنگ، آداب و رسوم از یک طرف و  شرایط اقتصادی و سطح علمی و تجربی جامعه در مناطق مختلف از سوی دیگر در میزان تولید پسماند از جمله پسماندهای کاغذی موثر خواهد بود. 

علیپوربا تاکید بر عامل انسانی به عنوان موثرترین عامل در حفاظت از محیط زیست و جنگل‌ها اظهارکرد: این سازمان با  فرهنگ سازی و تشریح فواید مدیریت صحیح پسماند در بین اقشار مختلف جامعه سال‌هاست سعی در آگاه سازی شهروندان از ابعاد توجه به دستورات دینی و تعالیم آسمانی و هزینه های عمومی ناشی از مدیریت  پسماند همچنین سود زیست‌محیطی مرتبط با آن دارد.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف مواد اولیه از جمله آب و حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست برای ساخت محصولات از مواد اولیه، حفظ سرمایه و منابع از طریق جلوگیری از واردات و ایجاد درآمد حاصل از فروش مواد بازیافتی، کاهش نیاز به مکان‌های دفن زباله و… بخشی از فواید بازیافت کاغذ است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به انتشار گاز متان به عنوان یکی از گازهای گلخانه‌ای از اماکن دفن پسماند گفت: کاهش پسماند(کاپ)، استفاده مجدد، بازیافت و استحصال انرژی از پسماند از گزینه‌های ارجح است که رعایت آن در مورد کاغذ که یکی از پسماندهای خشک است سبب کاهش نیاز به دفن زباله و انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرمایش جهانی خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، علیپور با بیان اینکه اگر شهروندان، اصلاح الگوی مصرف، مرتب‌سازی و تفکیک پسماندهای مخلوط خانگی به خصوص  کاغذ را در اولویت خود قرار بدهند، بسیاری ازمنابع طبیعی حفظ می‌شود،اظهارکرد: انجام مدیریت صحیح پسماند و عدم بازیافت زباله هر دو توسط انسان انجام می شود و سود زیست محیطی و اقتصادی آن از جمله ایجادفرصت‌های شغلی و همچنین زیان عدم انجام بازیافت از جمله انتشار گاز های گلخانه ای و آلودگی هوا نیز به خود انسان برمی گردد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید