امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 440098 |
تاریخ انتشار : 11 خرداد 1400 - 12:17 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از انتقال کتیبه‌های تاریخی سنگی شهرستان دامغان، از مخزن اشیاء تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به موزه تاریخ شهر دامغان خبر داد. مهدی قاسمی 11 خردادماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: 6 کتیبه سنگی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از انتقال کتیبه‌های تاریخی سنگی شهرستان دامغان، از مخزن اشیاء تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به موزه تاریخ شهر دامغان خبر داد.

مهدی قاسمی 11 خردادماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: 6 کتیبه سنگی تاریخی مربوط به شهرستان دامغان که در سال‌های گذشته با هدف حفظ و نگهداری، در مخزن اشیا تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نگهداری می‌شد، به موزه دامغان منتقل شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان به آماده‌سازی زمینه نمایش این الواح سنگی در موزه تاریخ شهر دامغان اشاره کرد و افزود: این کتیبه‌های تاریخی شامل لوح سنگی مسجد قدیمی چشمه‌علی دامغان، سنگ قدیمی مربوط به امامزاده میر مطهر دشت‌بو و سنگ‌های مرمر تاریخی متعلق به چشمه‌علی دامغان است.

قاسمی با بیان اینکه خوش‌نویسی و کتیبه‌نگاری در ادوار گذشته، تأثیر شگرفی بر اندیشه‌ها و باورهای جوامع داشته، افزود: سنگ‌نوشته‌ها و کتیبه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار تبلیغی در ادوار مختلف تاریخی به شمار می‌رفته که در آن‌ها به مباحث فرهنگی چون مذهب، سیاست، اخلاق و نام افراد اشاره شده است.

.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید