امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 358203 |
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1399 - 5:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته از صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان ( گروه جهانبانی ) خبر داد. به گزارش صلح خبر،  رسیدگی به پرونده تخلفات ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه از دی ماه  سال ۹۷ در شعبه […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته از صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان ( گروه جهانبانی ) خبر داد.

به گزارش صلح خبر،  رسیدگی به پرونده تخلفات ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه از دی ماه  سال ۹۷ در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام کلید خورد و همچنان ادامه دارد.

محاکمه پرویز کاظمی- دور اول رسیدگی به پرونده بانک سرمایه

 در اولین مرحله رسیدگی به پرونده بانک سرمایه به اتهامات سه متهم بانک سرمایه پرداخته شد.  علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه قرار گرفتند.

 برای رسیدگی به این بخش از پرونده چهار جلسه دادگاه در سال ۹۷ در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد و نهایتا در اسفندماه سال 97  قاضی مسعودی مقام، قاضی رسیدگی کننده به پرونده بانک سرمایه اعلام کرد: هر سه متهمان به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از مشاغل دولتی به طور دائم محکوم شدند و  اردیبهشت ماه سال ۹۸ هر سه محکوم پرونده بانک سرمایه به زندان رفتند.

حسین هدایتی؛ دور دوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه

در دور دوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه، پرونده حسین هدایتی و 10 متهم اقتصادی دیگر بانک سرمایه  مورد رسیدگی قرار گرفت و 6 جلسه دادگاه از اسفند سال 97 تا فروردین سال 98 در  شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد و نهایتا حسین هدایتی به ۲۰ سال حبس و رد مال و شلاق و … محکوم شد.

هادی رضوی؛ دور سوم پرونده بانک سرمایه

در دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه نیز سیدهادی رضوی و احسان دلاویز دو نفر از تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه و ۲۹ نفر از مدیران وقت این بانک در اردیبهشت تا خردادماه سال 98 در شعبه سوم   دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد و نهایتا  هادی رضوی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و احسان دلاویز هم به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس محکوم شدند و حکم اجرا شد. 

گروه جهانبانی؛ دور چهارم پرونده بانک سرمایه

در مرحله چهارم رسیدگی به پرونده موسوم به بانک سرمایه به پرونده گروه جهانبانی (11 متهم اقتصادی) در پرونده بانک سرمایه  در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام از مردادماه سال 98 تا دیماه سال 98 برگزار شد و نهایتا  اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: آخرین رایی که دادگاه ویژه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸صادر کرد راجع به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان است. آقای محمدرضا جهانبانی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه شد. این فرد به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات گرفته و تسهیلات را مسترد نمی کرد که به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد ۵ هزار و سه میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد.  متهم دیگر عمار صالحی فرزند عطاءالله به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری 16 اردیبهشت ماه سال 99 از صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان (محمدرضا خانی) ازمتهمان گروه جهانبانی خبر داد و گفت:  صدور این احکام هدیه ای از سوی قوه قصاییه به قشر زحمتکش فرهنگیان است. این ۷ نفر جز هیات مدیره بانک سرمایه بوده اند.

وی در ادامه آرای صادره را به این شرح اعلام کرد:

-محمدرضا خانی مدیرعامل  وقت بانک سرمایه به جرم  مشارکت در  اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولی و ارزی  بصورت عمده به تحمل ۲۰ سال حبس و ۷۴ شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶۴۰ هزار یورو

– یاسر ضیایی شیرکلاهی قایم مقام وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی و ارزی  به تحمل ۱۵ حبس تعزیری و  ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و  ضبط ۵۲ میلیارد ریال وجوه حاصله ای که برخلاف قانون کسب کرده بود.

– خیرالله بیرانوند مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نطام اقتصادی کشور به  تحمل۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی 

– بهمن خادم عضو هیات مدیره بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل  ۵ سال حبس تعزیری و  ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی

– مهرداد باقری عضو هیات مدیره  بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس  و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم  از مشاغل دولتی

–  پرویز احمدی مدیرعامل دیگر بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل   ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دایم از خدمات دولتی

– علیرضا حیدرابادی پور که در جلسه دادگاه نبود غیابی به  ۱۲ سال حبس تعزیری و محرومیت دایم از خدمات دولتی و جزای نقدی به میزان  ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال محکوم شده است.

(متهمان محمدرضا خانی (مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، خیراله بیرانوند (مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، علیرضا حیدرآبادی پور (مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، پرویز احمدی (سرپرست بانک و رئیس هیئت مدیره وقت بانک سرمایه)، بهمن خادم (عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، مهرداد باقری (عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، یاسر ضیائی شیرکلائی (قائم مقام وقت بانک سرمایه) به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت پای میز محاکمه قرار گرفتند. )

اسماعیلی با بیان اینکه  صدور احکام این ۷ نفر بصورت  ۳۸ جلد بوده و رای ۵۷۰ صفحه بوده است گفت: این احکام بخشی از پرونده بانک سرمایه است و بخش های دیگری هم حکمشان صادر شده و تعدادی همراه حسین هدایتی و تعدادی همراه هادی رضوی و گروه های دیگری از متهمان بوده اند.

داریوش امان کی ؛ دور پنجم پرونده بانک سرمایه

در  دور پنجم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه ،  5 جلسه دادگاه برای رسیدگی به  پرونده “داریوش امان کی ” و ۴ متهم دیگر به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی در شعبه سوم دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام از بهمن تا اسفند سال 98  برگزار و کیفرخواست متهمان قرائت و از خود دفاع کردند.

پس ازبرگزاری 5 جلسه دادگاه در سال 98، ادامه رسیدگی به این پرونده به آینده موکول شد.

مجید عادلیان واحسان خادم؛ دور ششم  پرونده بانک سرمایه

اولین  جلسه دادگاه مجید عادلیان و احسان خادم متهمان دیگر بانک سرمایه در دور ششم رسیدگی به این پرونده در بهمن ماه سال  ۹۸ در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار و کیفرخواست قرائت شد و پس از آن ادامه رسیدگی به پرونده به آینده موکول شد.

براساس این گزارش،  طبق اعلام قاضی مسعودی مقام بعد از رسیدگی به بخش ششم پرونده بانک سرمایه و رسیدگی به اتهامات عادلیان و خادم، به موارد اتهامی آقایان شاملویی و امامی رسیدگی خواهد شد که پرونده این افراد در حال تنظیم کیفرخواست و در مراحل پایانی خود قرار دارد.

در همین راستا غلامحسین اسماعیلی در سال 99 اعلام کرد که  اخیرا کیفرخواست پرونده  آقای امامی و ۲۰ نفر دیگر  صادر و به دادگاه رفته است و  همچنین  بیش از ۲۰ نفر دیگر پرونده شان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال شده است.

 انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید