امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 348800 |
تاریخ انتشار : 03 فروردین 1399 - 0:28 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر بازتاب نامه ستاره ها ایران در رسانه‌های خارجی نامه ستاره ها ایرانی به ستاره ها جهان که طی چند روز قبل منتشر شد، در رسانه‌های دنیا بازتاب داشته است. به گزارش صلح خبر، چند روز پیش ١٥ نفر از چهره‌های سینمایی و فرهنگی، نامه‌ای را تحت عنوان “نامه جمعی […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

بازتاب نامه ستاره ها ایران در برخی رسانه‌های خارجی
بازتاب نامه ستاره ها ایران در رسانه‌های خارجی

نامه ستاره ها ایرانی به ستاره ها جهان که طی چند روز قبل منتشر شد، در رسانه‌های دنیا بازتاب داشته است.

به گزارش صلح خبر، چند روز پیش ١٥ نفر از چهره‌های سینمایی و فرهنگی، نامه‌ای را تحت عنوان “نامه جمعی از ستاره ها ایرانی به ستاره ها جهان” تنظیم و آن را جهت امضای سایر ستاره ها سینما، موسیقی، تئاتر، تجسمی و معماری خبری کردند.
نامه مذکور به سرعت توسط مترجمان، به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه، ژاپنی و چینی ترجمه و از  سه روز پیش با ۲۷۰ امضای درحال افزایش، برای خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و روزنامه‌های مختلف جهان ارسال شد.
بعد از اعلام خبر انتشار این نامه در بولتن خبری «بی‌بی‌سی»، سه روزنامه مهم ایتالیایی به نام‌های «کورریره دلاسرا»، «موندو» و «هافینگتون»، اولین واکنش‌ها را با چاپ این نامه در صفحات اصلی خود نشان دادند و سپس سایت «فستیوال‌های فیلم فرانسه» نیز آن را روی صفحه خود قرار داد.
در متن این نامه، از ستاره ها آگاه و مسئول جهان خواسته شده تا نسبت به تحریم ایران – جهت تهیه و ورود دارو و تجهیزات پزشکی- واکنش نشان دهند. 
ستاره ها ایرانی در این نامه نوشته‌اند: «مردم ایران امروز با دو بحران مواجهند، بحران مشترکی به نام “کرونا” که شما می‌شناسید؛ و بحران “تحریم” که کاش هرگز نشناسید.
برای ما ستاره ها ایرانی، اکنون مهم است که بدانیم شما – ستاره ها جهان- در مورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارت‌بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گویید و چه می‌کنید.»
متن نامه و ترجمه‌های آن قبلا روی سایت «خانه سینما» و صلح خبر قرار گرفته است و نام ۲۷۰ ستاره امضاءکننده این نامه نزد این خبرگزاری محفوظ است.
انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید