امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 330624 |
تاریخ انتشار : 04 دی 1398 - 7:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/بوشهر یک استاد دانشگاه معتقد است که بازاریابی امروز جنگ بر سر تصاحب سهم بازار است اما فروشندگان موفق خود را اسیر این واژه ها نمی کنند، چرا که مدیریت در محدودیت رخ می دهد. حمید شاه بندرزاده در دوره آموزشی توانمندسازی تعاونی ها و قواعد بازاریابی فروش […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/بوشهر یک استاد دانشگاه معتقد است که بازاریابی امروز جنگ بر سر تصاحب سهم بازار است اما فروشندگان موفق خود را اسیر این واژه ها نمی کنند، چرا که مدیریت در محدودیت رخ می دهد.

حمید شاه بندرزاده در دوره آموزشی توانمندسازی تعاونی ها و قواعد بازاریابی فروش در شرایط رکود اقتصادی عنوان کرد: موفقیت کسب و کار شما در بازار به وجود مشتری، کیفیت عالی، بازار مناسب، تقاضا برابر با عرضه و یا تقاضا بیش از عرضه نیاز دارد. 

وی با بیان اینکه بازاریابی امروز جنگ بر سر تقدیر تصاحب سهم بازار است، ادامه داد: امروز حتی افراد و نام های مشهور نیز به سبب ترس از شرایط روز بازار در حال خارج شدن از صحنه رقابت هستند. واقعیت این است که معیارها و الگوهای خرید و مصرف و همچنین رفتارهای مصرف کنندگان تغییر یافته و از حجم خرید، مقدار خرید و دفعات خرید دیگر مثل گذشته نیست. 

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: فروشندگان موفق خود را اسیر این واژه ها نمی کنند، چرا که مدیریت در محدودیت رخ می دهد و موانع اصلی بیش از آنکه بیرونی باشند درونی هستند.

به گزارش صلح خبر، حمید شاه بندرزاده یادآور شد: به طور کلی موانع با اینکه متنوع هستند اما در دو دسته اساسی و دو بعد موانع داخلی و خارجی دسته‌بندی می‌شوند. یکی تز ویژگی‌های مهم موانع خارجی این است که تحت کنترل ما نیستند.از خصوص موانع داخلی نیز اگر فکر می کنید هیچ چیزی در ید شما نیست و نمی توانید آن را پایش کنید پس در مدیریت ضعف دارید. 

مدرس دوره آموزشی توانمندسازی تعاونی ها و قواعد بازاریابی فروش در شرایط رکود اقتصادی با اشاره به اینکه مدیریت علم تسلط بر محدودیت ها است، گفت: کار با دیگران یک هنر است و مدیریت هنر به کار گرفتن علوم مختلف در سر  جای خود است.

شاه بندرزاده تصریح کرد: باید بدانیم که ضعف ها و سهل انگاری ها و عدم دوراندیشی ها درونی هستند نه بیرونی. بحران برای آدم های ضعیف تهدید است و برای آدم های قوی فرصت! و بر خلاف نظر بعضی‌ها که مردم پول ندارند، اتفاقا مردم پول دارند ولی مراقب مخارجشان هستند. دیر متقاعد می شوند و دیر تصمیم می‌گیرند، لذا فاصله زمانی که نیاز به یک کالایی پیدا می‌کنند تا زمانی که خرید می‌کنند طولانی شده است.

وی افزود: استراتژی پیشرفت را کنار بگذارید و به دنبال استراتژی جلوگیری از پسرفت باشید. لزومی ندارد که در این وضعیت آشفته استانداردهای قبلی و بلندپروازانه پیش از تورم یا رکود را دنبال کنید. یک مدیر موفق باید استراتژی های جایگزین را برای خود تدبیر کرده باشد.

مدرس دوره های بازاریابی با اشاره به اهمیت و تعریف ارزان سازی گفت: میان ارزان سازی و ارزان فروشی فرق است. ارزان فروشی یک تاکتیک است نه یک استراتژی. برای ارزان سازی می بایست مراکز هزینه را شناسایی کنیم و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت تبلیغات خاطرنشان کرد: اگر در صحنه نباشید از دل می روید. ترک جایگاه سپردن جا به رقبا است. به جای ورود به جنگ قیمت‌ها به مشتریان خدمات اضافی بدهید و سعی کنید در این آشفته بازار خریدار را شیفته خود کنید و گرنه قافیه را به رقبا خواهید باخت.

حمید شاه بندرزاده گفت: برای حذف برخی از عواملی که در رفتار و عملکرد گذشته شما در ارتباط با مشتریان و عدم رضایتمندی آنها تاثیرگذار است، عملکرد گذشته را بازنگری کرده و به اصلاح آن بپردازید. 

وی با اشاره به لزوم استفاده از خریداران راضی عنوان کرد: تبلیغات توصیه ای و تبلیغات مثبت دهان به دهان، چه از سوی مشتریان و چه از سوی کارکنان را در دستور کار قرار دهید. چگونه می توانید مشتریان و کارکنان خود را در تبلیغات خود سهیم کنید؟ به این موضوع فکر کنید.

مدرس این دوره با تاکید بر بزرگنمایی موفقیت ها یادآور شد: بازاریابی هیاهو را از مسیر برگزاری همایش ها و گردهمایی ها و مسابقات به مرحله اجرا بگذارید.

این کارشناس با مطرح کردن اینکه چگونه میتوان از رکود عبور کرد، گفت: کالاهایی که در گذشته داشتن آنها ضروری جلوه می کرد اکنون به نظر مشتری ها کالاهایی می آیند که می توان بدون آنها نیز سر کرد. اما در این شرایط کسب و کارهایی که در دوران پیش از رکود توانسته اند اعتماد مشتری ها را جلب کنند اوضاع بهتری دارند.

شاه بندرزاده با اشاره به اهمیت تمرکز بر روی ارزش‌های خانوادگی اظهار کرد: وقتی دوران سخت اقتصادی فرا می رسد جایگاه ارزش های اقتصادی برای مصرف کنندگان افزایش می یابد، به همین خاطر در این میان معمولا آگهی هایی که مفاهیم فردگرایانه دارند جای خود را به آگهی‌هایی می‌دهند که صحنه خانوادگی در آنها به چشم می خورد.

وی با تاکید بر حفظ هزینه های بازاریابی افزود: مهلک ترین اشتباه در دوران رکود کاهش قابل توجه هزینه های بازاریابی است؛ اما شیوه هوشمندانه این است، در دورانی که بسیاری از رقبا توان پرداخت هزینه های بازاریابی را ندارند و یا اینکه تمایلی به آن نشان نمی‌دهند شما با بهره گرفتن از بازاریابی سهم خود را در بازار افزایش دهید. در کنار این هزینه های بازاریابی خود را به شکل هوشمندانه ای کاهش دهید. 

مدرس دوره آموزشی بازاریابی فروش در شرایط رکود با اشاره به اینکه قواعد بازار به طور کلی تغییر می کند، ادامه داد: دوران رکود فرا رسیده و ممکن است از شنیدن این حقیقت خوشحال نشوید اما هر چه زودتر آن را بپذیرید از شانس بیشتری برای عبور از روزهای سخت برخوردار خواهید بود.

به گزارش صلح خبر، دوره آموزشی آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی و فروش در شرایط رکود اقتصادی با هدف توانمندسازی تعاونی ها و با حضور مدیران، کارشناسان و اعضای شرکت های تعاونی استان بوشهر، به همت معاونت آموزشی و حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی استان بوشهر و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. 

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید