امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 241125 |
تاریخ انتشار : 30 شهریور 1397 - 12:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور و اعلام استان‌های پربارش، از احتمال گرد و غبار در تهران و شش استان دیگر در روز یکشنبه (اول مهرماه) خبر داد. احد وظیفه در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور و اعلام استان‌های پربارش، از احتمال گرد و غبار در تهران و شش استان دیگر در روز یکشنبه (اول مهرماه) خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (جمعه ۳۰ شهریور) در ارتفاعات البرز و بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که شدت بارش در ارتفاعات غرب سمنان و شرق تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از استان‌های فارس، جنوب اصفهان و جنوب غربی یزد، غرب و جنوب کرمان و شمال هرمزگان رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (شنبه ۳۱ شهریور) با عبور موج تراز میانی جو از غرب و شمال غرب کشور و به تدریج دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های غربی البرز، رگبار باران، همراه با وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه بارش فردا در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شدت بیشتری خواهد داشت، افزود: فردا و پس‌فردا (شنبه و یکشنبه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شرق فارس، غرب و جنوب کرمان و شمال هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز یکشنبه (اول مهر) با حرکت سامانه بارشی به سمت مرکز کشور، از شدت ناپایداری در غرب و شمال غرب کشور کاسته خواهد شد و بارش‌ها در استان‌های واقع در مرکز، تهران و سواحل جنوبی دریای خزر گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه (اول مهر) در استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان و قم وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و غبار خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران، فردا (۳۱ شهریور) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین وضعیت جوی تهران در روز یکشنبه (اول مهر) کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده با احتمال باد و گرد و غبار خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در اولین روز ماه مهر بین ۳۰ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید