امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 271952 |
تاریخ انتشار : 24 فروردین 1398 - 19:07 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر متسابق کویتی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژگی‌های قرآنی ایران نسبت به کشورهای منطقه را پیشگام بودن در زمینه مسابقات قرآنی دانست. به گزارش صلح خبر، “حسن هادی قنبر” فعال قرآنی کویتی که خود در کشورش دارای دارالقرآن است با اشاره به اینکه برای سومین بار […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

متسابق کویتی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژگی‌های قرآنی ایران نسبت به کشورهای منطقه را پیشگام بودن در زمینه مسابقات قرآنی دانست.

به گزارش صلح خبر، “حسن هادی قنبر” فعال قرآنی کویتی که خود در کشورش دارای دارالقرآن است با اشاره به اینکه برای سومین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران شرکت کرده است، اظهار کرد: من برای سومین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران حضور دارم و بر اساس آمار ارائه‌شده نزدیک به ۸۴ کشور در این دوره حضور دارند که باعث خوشحالی همه مسلمانان است.

وی که دارای ۶۰ سال سن است، افزود: آنچه مایه خرسندی است حضور قاریان و متسابقان سنی، شیعه و سایر مذاهب تحت لوای قرآن در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

شرکت‌کننده کویتی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یادآور شد: سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دارای ویژگی‌هایی نیز است که از جمله آن می‌توان به انتخاب یک خانم برای عضویت در کمیته داوران اشاره کرد که یک خانم کویتی‌الاصل است و این برای نخستین بار در مسابقات قرآنی صورت گرفته است.

شرکت‌کننده کویتی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسابقات قرآن، گام‌های بلندی برداشته است و توانسته است که در این زمینه از کشورهای همسایه پیشی بگیرد اگرچه در کشور من کویت نیز، در زمینه فعالیت‌های قرآنی پیشرفت‌های بسیار بزرگی صورت گرفته است و دولت از فعالان قرآنی بسیار خوب حمایت می‌کند اگرچه در کنار آن مسابقات قرآنی با جایزه اهدایی امیر کویت همه‌ساله برگزار و از سوی نهادها و مؤسسات قرآنی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

قنبر فعال قرآنی کویتی خاطرنشان کرد: اما آنچه امروز کشور ایران را از سایر کشورها متمایز می‌کند برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سطح گسترده‌ای است، چراکه در این دوره از مسابقات طلبه‌ها، دانش آموزان، خواهران و برادران متسابقان از کشورهای مختلف جهان حضور دارند و این امتیاز بزرگی برای آن است.

متسابق اوگاندایی: نظم و انضباط مسابقات مثال‌زدنی است / تجربیاتم را به اوگاندا منتقل می‌کنم

“جمیل جمیل سیما کوله” از کشور آفریقایی اوگاندا که ۲۰ سال سن دارد، اظهار کرد: مشارکت در مسابقات بین‌المللی قرآنی کریم در ایران اسلامی برای من افتخار بزرگی است و برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده‌ام.

وی که در رشته حفظ قرآن بزرگسالان در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: از اینکه برای اولین بار وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شده و با مردمانی مهمان‌نواز و قرآن دوست برخورد کرده‌ام بسیار خوشحال هستم.

متسابق اهل اوگاندا با اشاره به برگزاری محدود مسابقات قرآنی در کشورش متذکر شد: مسابقات قرآنی در اوگاندا برگزار می‌شود اما سطح آن معمولی است و امیدوارم پس از بازگشت از ایران تجربیاتی که اندوخته‌ام را به مسئولان برگزاری مسابقات قرآن در کشورم منتقل کنم تا بلکه بتوانیم مسابقات قرآنی قوی‌تری در آفریقا برگزار کنیم.

جوان بیست‌ساله متسابق اهل اوگاندا در پایان در خصوص دیدگاه خود در مورد کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور منحصربه‌فردی در منطقه است و الحمدالله همه‌چیز در این کشور دارای نظم و انضباط خاصی است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید