امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 234353 |
تاریخ انتشار : 07 تیر 1397 - 10:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تاکید بر اینکه در شرایط امروز، مقاومت، ایستادگی و دست‌یابی به درک درست، عوامل مهم در رسیدن به پیروزی محسوب می‌شود، گفت: معتقدیم اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود، آنان در صحنه باقی خواهند ماند. ‌به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام علی […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تاکید بر اینکه در شرایط امروز، مقاومت، ایستادگی و دست‌یابی به درک درست، عوامل مهم در رسیدن به پیروزی محسوب می‌شود، گفت: معتقدیم اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود، آنان در صحنه باقی خواهند ماند.

‌به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام علی سعیدی شامگاه دیروز در مراسم یادبود شهدای ۷ تیر که به میزبانی حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: شهید بهشتی با ۷۲ تن از یارانش نماینده یک تفکر و یک مکتب بودند و در مقابل آنان، بنی‌صدر به نمایندگی از تفکر دیگر قرار داشت اما به‌راستی مرز و شاخص‌های این دو تفکر چه چیزهایی بودند.

وی با بیان اینکه بنای تفکر انقلاب اسلامی با تفکر امام خمینی (ره) گره خورده است، افزود: معیار تفکر انقلابی و انقلاب اسلامی، تفکر مقام معظم رهبری است؛ هر تفکری که در تقابل با اندیشه غالب باشد، تفکر انحرافی محسوب می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: تجربیات تاریخی باید برای ما درس‌آموز باشد، اگر بخواهیم سرمنشا اختلافات از زمان آفرینش آدم تا به امروز را تبیین کنیم دارای سه محور مشروعیت، حکومت‌داری و تاثیر حداقلی یا حداکثری دین در جامعه است.

سعیدی تصریح کرد: در موضوع حکومت‌داری، عده‌ای در تاریخ، پیامبر اسلام (ص) را در نقش یک پیام‌رسان پذیرفته بودند و برای ایشان در اصل حکومت‌داری جایگاهی قائل نبودند، این موضوع در جامعه امروزی شکل دیگری به خود گرفته است، عده‌ای به ولایت‌فقیه باور دارند اما این جایگاه را برای اداره جامعه نمی‌پذیرند. در موضوع آمریکا نیز همین عده اعتقاد بر مرزی‌بندی با آمریکا دارند اما در تعامل با آن، نه تقابل با آن.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ادامه خاطرنشان کرد: دین حداقلی اسلام وجود ندارد، بلکه این دین همه ابعاد زندگی فرد را در بر می‌گیرد. در تفکر عده‌ای این موضوع به این شکل است که اگر بخواهیم جذب جامعه جهانی شویم باید دست از دین‌داری برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران از بخشی از واقعیت‌ها اطلاع ندارند، گفت: عده‌ای با صراحت می‌گویند مقاومت مانع تعامل با آمریکا است؛ آن استراتژی که حضور سپاه پاسداران را در منطقه غرب آسیا ممکن کرده است، سرمایه کشور محسوب می‌شود، اما عده‌ای این حضور را در منطقه، مانع تعامل با آمریکا قلمداد می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: از روز نخست آفرینش آدم تا به امروز ملت‌ها در حال رقابت با یکدیگر بوده‌اند، امروز ملت ایران در منظر جهانیان قرار دارند که آیا می‌توانند پیروز این میدان رقابتی باشند یا نه؟ مقاومت، ایستادگی، دست‌یابی به درک درست از شرایط موجود، عوامل مهم در رسیدن به پیروزی در زمان حاضر محسوب می‌شود و معتقدیم اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود، آنان در صحنه باقی خواهند ماند.

سعیدی گفت: با نکات ارائه شده می‌توان به این نتیجه رسید که اختلاف بین شهید بهشتی با بنی‌صدر دعوای سلیقگی نبود، بلکه دعوای اساسی بود، دعوای ملت ایران با آمریکا بر سر این است که ملت ایران به دنبال فهمیدن واقعیت و حقیقت‌ها، عدالت و ارزش‌ها است، اما آمریکا به دنبال قدرت و سلطه یافتن است، با آمریکا نمی‌توان کنار آمد، زیرا فقط زبان زور می‌فهمد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا یادآور شد: ملت ایران یک جنگ بزرگ را پشت سر گذاشته‌اند؛ خوشبختانه این ملت در میدان جنگ سخت پیروز بوده‌اند، اما در جنگ‌نرم باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم، زیرا این جنگ به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است و باید مراقبت لازم در این عرصه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حادثه هفتم تیر نه اولین و نه آخرین حادثه در ایران خواهد بود و این یعنی اینکه مردم باید آماده هر نوع حادثه‌ای بوده و در مقابل رخدادها واکسینه شده باشند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید