امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 348886 |
تاریخ انتشار : 03 فروردین 1399 - 11:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌و آله و سلم آغاز شد. به گزارش صلح خبر، گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی که  بصورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن می‌گویند […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌و آله و سلم آغاز شد.

به گزارش صلح خبر، گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی که  بصورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن می‌گویند به این شرح است :

-ما هر سال مراسم اول سال را در زیر سایه حریم حضرت رضا(ع) برگزار می کردیم در خدمت مردم مشهد و زوار. نوروز با این دیدار مزین می شد که امسال محرومیم. بهتر این است که هرجا هستیم از راه دور  صلوات مخصوصه را عرض کنیم.


-اهمیت مبعث را باید بدانیم. مبعث واقعه ای است که خداوند از پیغمبران دیگر نسبت به آن تعهد گرفته است.خداوند از پیامبران خواسته به پیامبر اسلام  ایمان بیاورند و او را یاری کرده و به پیروان خود معرفی کنند.

-بعثت محتوای عظیمی دارد. بعثت حقایقی را برای بشریت روشن کرد. اگر بشر به این حقایق ایمان بیاورد، حیات طیبه یعنی زندگی شیرین و مطلوب هم در دنیا و هم آخرت به آنها می رسد.

-منظومه ارزشی اسلام یکی از حقایق بعثت است. مردم موظف هستند خود را به این ارزش ها نزدیک کنند. این ارزش ها شامل خلقیات فردی تا مفاهیم عمومی و زندگی ساز مثل آزادی، کرامت و عدالت می‌شود.

-برخی به غلط تصور می کنند عدالت و آزادی از غرب آمده است. غرب سه چهار قرن است که با این مفاهیم آشنا شده در حالیکه هزار سال قبل از آن، اسلام این مفاهیم را بیان کرده است.

– غرب از آزادی و عدالت صحبت کرد، اما  هیچ وقت به آزادی و عدالت عمل نکرد، اما این مفاهیم توسط پیامبر اسلام اجرایی شد.

-احکام فردی و اجتماعی اسلام منطبق بر ارزش‌های اسلامی است. این ها مجموعه است که در بعثت به مردم هدیه داده شد. اگر بخواهیم این ارزش ها محقق شود، به قدرت سیاسی نیاز دارد. اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل ها زیر بار نمی روند.

-پیامبر (ص) قبل از هجرت به مدینه، از مردم این شهر بیعت گرفت و اولین کار پیامبر(ص) در مدینه، تشکیل حکومت بود.

-پیامبران دشمنان زیادی دارند و وقتی حکومت تشکیل می دهند، دشمن خارجی هم اضافه می شود، مخالفان عدالت و آزادی دشمن پیامبر می شوند.

-این همان نسخه ای است که امام خمینی(ره) به آن عمل کرد. معارف، ارزش ها و احکام همان معارف، ارزش ها و احکام پیامبر(ص) است. امام(ره) می دانست ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران رسوخ دارد. قدرت ایمانی مردم خیلی زیاد است و امام(ره) این را می دانست و مساله حکومت اسلامی را مطرح کرد. زمینه ایجاد حکومت اسلامی  هم فراهم بود؛ یعنی حکومت فاسد و ظالمی وجود داشت.

مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا امسال در مشهد مقدس برگزار نشد.

این خبر تکمیل می‌شود

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید