امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 232461 |
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1397 - 15:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر به گزارش صلح خبر، دکتر قاسم جان بابایی در در نشست هماهنگی مسئولان اجرایی و رابطان علمی برنامه مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان در مراکز منتخب کشور، گفت: مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان، رویکردی برای بهبود کیفیت زندگی بیمار و خانواده او هنگام مواجهه با مشکلات مرتبط با […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

به گزارش صلح خبر، دکتر قاسم جان بابایی در در نشست هماهنگی مسئولان اجرایی و رابطان علمی برنامه مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان در مراکز منتخب کشور، گفت: مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان، رویکردی برای بهبود کیفیت زندگی بیمار و خانواده او هنگام مواجهه با مشکلات مرتبط با بیماری سرطان از لحظه تشخیص تا زمان پایان زندگی است.

وی با اشاره به اجرایی سازی برنامه مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان وزارت بهداشت، تصریح کرد: اهم مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان شامل ارزیابی بیمار و خانواده، مدیریت علائم جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و آموزش به بیمار، خانواده و مراقبین است.

جان بابایی به اهمیت ارائه خدمات تسکینی اشاره کرد و گفت: اهمیت ارائه زودهنگام این مراقبت ها و در مراحل اولیه در این است که از انباشته شدن نیازهای بیمار، خانواده و مراقبین وی، پیچیده شدن خدمات بعدی و همچنین انجام اقدامات بی مورد و هزینه بر جلوگیری خواهد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شرایط مختلفی برای ارائه مراقبت های حمایتی و تسکینی وجود دارد که می توان به خدمات بخش بستری بیمارستانی،  کلینیک سرپایی و مراقبت در منزل اشاره کرد که خدمات مراقبت در منزل از سایر روش ها مقرون به صرفه تر است، در این مدل ها نیاز بیماران به بستری به معنی بستری برای گذران روزهای پایان زندگی نبوده، بلکه در راستای کنترل عوارض و مدیریت برخی علائم جسمی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون کمیته علمی، کارگروه های تدوین دستورالعمل و درسنامه های مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان در ستاد وزارت بهداشت تشکیل شده و همچنین دستورالعمل مدیریت مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان و آیین نامه تاسیس و بهره برداری مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان تدوین شده است.

جان بابایی در پایان گفت: همچنین در جهت توانمندسازی نیروی انسانی متخصص در این زمینه کوریکولوم و درسنامه های پزشکی و پرستاری کنترل علائم جسمی تدوین و با کسب مجوز دوره آموزش مهارتی و حرفه ای از معاونت آموزشی وزارت ویژه پزشکان و پرستاران، دوره کوتاه مدت آموزشی برای پزشکان و پرستاران در اردیبهشت و خرداد ۹۷ برگزار شده است.

کد خبر 4313244
حبیب احسنی پور

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید