امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 442282 |
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1400 - 22:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر صلح خبر/قم همزمان با هفته محیط زیست، ادارات کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند. سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم، در جلسه امضای  تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری  و نوجوانان استان قم، محیط‌زیست […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

صلح خبر/قم همزمان با هفته محیط زیست، ادارات کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند.

سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم، در جلسه امضای  تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری  و نوجوانان استان قم، محیط‌زیست را اولویت‌های امروز همه کشورها دانست و عنوان کرد: با بروز و ظهور چالش‌ها و بحران‌های متعدد زیست محیطی در سطح جهان، انسان‌ها نتیجه غفلت و فعالیت‌های مخرب خود در برابر طبیعت را مشاهده کرده‌اند.

وی بر ضرورت حفاظت و پاسداری از طبیعت و محیط زیست از سوی همه مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: امروزه حفظ و حراست از محیط زیست به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و دولت‌ها و مردم باید وظایف خود در برابر طبیعت و محیط زیست را به خوبی بدانند و به آن عمل کنند.

وی بابیان اینکه محیط زیست یک علم میان رشته ای است و حفاظت از آن مستلزم فعالیت‌های گوناگون علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، اظهار کرد: بدون تردید آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین کودکی و نوجوانی از ماندگاری و تأثیرگذاری مضاعفی برخوردار بوده و برای بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به قدمت، مقبولیت و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اهمیت فعالیت‌های زیست محیطی در این مجموعه را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات مؤثر آموزشی و فرهنگی زیست محیطی در میان کودکان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسبی در سطح جامعه داشته باشیم.

حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش مسائل زیست محیطی در میان کودکان، خاطرنشان کرد: اصلاح سبک زندگی در جهت حفاظت از محیط زیست، می تواند با فعالیت‌های خوب آموزشی و فرهنگی برای سنین پایین‌تر تحقق یابد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، بر ضرورت استفاده و بهره مندی از ظرفیت های هر دو دستگاه برای رسیدن به اهداف ارزشمند زیست محیطی تأکید کرد و گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی‌های کوتاه و بلندمدت داشته باشیم و در کنار یکدیگر برای نجات طبیعت و محیط زیست نقش آفرینی کنیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید