امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 278485 |
تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1398 - 19:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از انحصار در واردات مواد اولیه و نهاده‌های دامی، از تولیدکنندگان استان خواست تا از ظرفیت‌های خود در این خصوص استفاده کرده و نیازهای خود را بدون واسطه تأمین کنند. به گزارش صلح خبر، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از انحصار در واردات مواد اولیه و نهاده‌های دامی، از تولیدکنندگان استان خواست تا از ظرفیت‌های خود در این خصوص استفاده کرده و نیازهای خود را بدون واسطه تأمین کنند.

به گزارش صلح خبر، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان، اظهار کرد: صدور مجوز برای واردات نهاده‌های دامی توسط تولیدکنندگان استان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌کنیم.

وی، نبود زنجیره توزیع را یکی از عوامل افزایش ناموزون قیمت برخی از کالاهای اساسی در بازار برشمرد و گفت: ایجاد زنجیره توزیع هم به نفع تولیدکننده است و هم به نفع مصرف‌کننده؛ بنابراین خود تولیدکنندگان باید در این زمینه اهتمام کنند.

پورمحمدی بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز تأکید کرد و گفت: تسهیل در سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبارات بخش کشاورزی به دلیل اهمیت راهبردی این بخش اولویت دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ارائه طرح‌ها و شیوه‌های جدید متناسب با تغییر شرایط در بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای و کشت فرا سرزمینی نمونه‌ای از تفکرات جدید در حوزه کشاورزی هستند و باید متناسب با شرایط از روش‌ها و دیدگاه‌های نوین دیگر نیز استفاده شود.

وی در این راستا بر هماهنگی و تعامل بخش کشاورزی با دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: این تعامل آن‌طور که باید برقرار نشده و هنوز نتوانسته‌ایم توانمندی‌های بخش‌های مختلف را به اشتراک بگذاریم.

وی افزود: دشمن با تشدید فشارهای اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه است و تلاش می‌شود نوعی بدبینی به عملکرد سازمان‌های مسئول ایجاد شود.

پورمحمدی گفت: طبیعی است که مشکلاتی در بخش‌های مختلف داریم، اما باید به مردم اطمینان بدهیم که متولیان امر برای حل مشکلات تلاش می‌کنند و در این شرایط نباید با بزرگنمایی مشکلات در زمین دشمن بازی کنیم.

وی تأکید کرد: همه مسئولان و فعالان بخش کشاورزی با تقویت فضای همدلی و مودت به دنبال رفع نارسایی‌ها باشند و برای حل مشکلات تدبیر کنند.

فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید محصولات کشاورزی و پروژه‌های توسعه‌ای این بخش ارائه کرد.

تعدادی از نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان محصولات زراعی و دامی نیز به بیان مسائل و مشکلات این بخش و پیشنهادهای خود در خصوص رفع موانع موجود پرداختند.
انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید