امروز: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ذو القعدة 1445 | 2024-05-23
کد خبر: 298455 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1398 - 1:00 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر ملی پوش سابق دوومیدانی گفت: رفتار سلیقه‌ای رئیس فدراسیون باعث شده تا در سه سال فعالیت او، شش دونده مدال آور رشته ۲۰۰ متر ایران برای همیشه از دوومیدانی کنار بکشند. محمدچشمه زار در گفت و گو باخبرنگار صلح خبر، به ۱۰ سال سابقه حضورش در تیم‌های ملی دوومیدانی […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

ملی پوش سابق دوومیدانی گفت: رفتار سلیقه‌ای رئیس فدراسیون باعث شده تا در سه سال فعالیت او، شش دونده مدال آور رشته ۲۰۰ متر ایران برای همیشه از دوومیدانی کنار بکشند.

محمدچشمه زار در گفت و گو باخبرنگار صلح خبر، به ۱۰ سال سابقه حضورش در تیم‌های ملی دوومیدانی ایران اشاره کرد و گفت: از سال گذشته و پس ازانتخابی بازی‌های آسیایی جاکارتا به دلیل نوع برخورد سلیقه‌ای که فدارسیون در قبال ورزشکاران این رشته داشت، از حضور در تیم ملی کناره گیری کردم.

وی افزود: همان زمان و پیش از اعزام به مسابقات جاکارتا، فدارسیون تعدادی رکورد تعیین کرده بود که با برگزاری مسابقات انتخابی ورزشکارانی که این رکوردها را می‌زدند به جاکارتا اعزام می‌شدند. برای ماده ۲۰۰ متر هم که من در این ماده کار می‌کردم، ابتدا اعلام شد که مسابقه انتخابی برگزار نمی‌شود، اما بعد مسابقات انتخابی را در پیست نامناسب دانشگاه فردوسی مشهد که استاندارد نبود برگزار کردند.

دونده سرعتی ایران اعلام کرد: رکوردی که در این مسابقه زدم، یک دهم ثانیه با ورودی ۲۰۰ متر آسیا اختلاف داشت و دقیقاً همان رکوردی بود که با مدال نقره دوره پیش مسابقات آسیایی برابری می‌کرد، بنابراین قاعدتاً باید به جاکارتا اعزام می‌شدم، اما زمانی که فدارسیون اسامی ورزشکاران اعزامی را اعلام کرد، در نهایت تعجب جزو اعزامی‌ها نبودم.

وی تصریح کرد: در تمام چندین ماهی که برای مسابقات آسیایی جاکارتا آماده می‌شدم، بدون مربی، اردو و یا هزینه فدراسیون تمرین می‌کردم. درحالیکه در ماده ۱۰۰ متر برای حسن تفتیان مربی خارجی جذب کرده بودند و ماهانه ۱۵۰ میلیون تومان برایش هزینه می‌شد. در نهایت هم فدراسیون اعلام کرد که در بازیهای آسیایی جاکارتا حسن تفتیان هم در ماده ۱۰۰ و هم در ماده ۲۰۰ متر حضور خواهد داشت و من کنار گذاشته شدم.

چشمه زار عنوان کرد: موضوع عدم اعزامم به جاکارتا را از طریق سه تن از نمایندگان استان پیگیری کردم و آنها نیز نامه‌ای به ورزات ورزش ارسال کردند و خواستار روشن شدن علت این مسئله شدند، اما وزیر جوابی نداد تا اینکه یکی از کارمندان رده پائین‌تر وزارتخانه در پاسخ اعلام کرد که چون برای من هزینه‌ای نشده به جاکارتا اعزام نمی‌شوم. بعدها هم فدراسیون بهانه آورد و گفت که تست دوپینگ نداده و همان زمان در گفت و گو با صلح خبر شواهد انجام تست دوپینگم را نشان دادم.

وی تصریح کرد: با وجود همه هزینه‌هایی که برای حسن تفتیان شده بود، در جاکارتا نه در ماده ۱۰۰ و نه در ۲۰۰ متر نتوانست مقامی کسب کند و شانس بالای مدال آوری ایران در این رقابت‌ها از دست رفت. پس از جاکارتا هم رئیس فدراسیون با افتخار از کسب مدال توسط حسین کیهانی و احسان حدادی گفت، اما نگفت که باید بیش از اینها مدال می‌گرفتیم.

ملی پوش سابق دوومیدانی ایران در ادامه تاکید کرد: متأسفانه آقای کیهانی فدراسیونی خودمختار ایجاد کرده که در برخورد با ورزشکاران کاملاً سلیقه‌ای عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: سال ۹۷ که در مسابقات لیگ طلایی حدنصاب مسابقه را زدم قرار شد فدراسیون ۱۰ میلیون تومان به عنوان پاداش به من پرداخت کند، اما بعدها گفتند که چون در سال ۹۸ مسابقه نداده ام، این پاداش پرداخت نمی‌شود. فدراسیون اینگونه حق ورزشکاران امثال من را پرداخت نمی‌کند، اما ریخت و پاش های بسیار دیگری دارد.

چشمه زار اضافه کرد: زمان روی کار آمدن آقای کیهانی در ماده ۲۰۰ متر شش دونده داشتیم که همه آنها زیر ۲۰ ثانیه می‌دویدند، یعنی هر شش نفر توانایی مدال آوری در آسیا را داشتند، اما اکنون با گذشت سه سال در ماده ۲۰۰ متر دیگر هیچ دونده ای نداریم.

وی اظهار کرد: در این سال‌ها خیلی تلاش کردم اما فدراسیون هیچکدام از توانایی‌ها و تلاش‌هایم را ندید. زمانی هم که می‌خواهم اعتراض کنم می‌گویند چشمه زار اهل حاشیه است.

دونده سرعتی ایران در پایان گفت: تنها چندماه به پایان ریاست آقای کیهانی در فدراسیون دوومیدانی مانده است. اگر کیهانی برود شاید دوباره به دوومیدانی ایران بازگردم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید