امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 359516 |
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1399 - 21:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نماینده دائم روسیه در دفتر ژنو سازمان ملل متحد اعلام کرد: مسکو نگاهی منفی در قبال تهدیدهای واشنگتن علیه سازمان بهداشت جهانی دارد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو تصریح کرد: این تهدیدها که […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نماینده دائم روسیه در دفتر ژنو سازمان ملل متحد اعلام کرد: مسکو نگاهی منفی در قبال تهدیدهای واشنگتن علیه سازمان بهداشت جهانی دارد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو تصریح کرد: این تهدیدها که آمریکا همکاری با سازمان بهداشت جهانی را پایان دهد و از این سازمان حمایت مالی نداشته باشد، قبلاً نیز به گوش رسیده است.

این دیپلمات روسی ادامه داد: به طور قطع ما نگاهی منفی نسبت به این امر داریم. ما به عنوان اکثریت جامعه بین‌الملل در این باور هستیم که سازمان بهداشت جهانی نهادی است که باید تعاملات میان دولت‌ها در حوزه بهداشت را در سطح بین‌المللی هماهنگ سازد و اکنون اولویت نخست ما مبارزه با کرونا است.

نماینده دائم روسیه در دفتر ژنو سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: از این رو چنین حملاتی علیه سازمان بهداشت جهانی منافی قلمداد می‌شود.

وی گفت: آمریکا سازمان بهداشت جهانی را به فقدان شفافیت و کارایی متهم می‌کند اما این در حالی است که حدود ۹۰ درصد کادر رهبری همین سازمان کارشناسان آمریکایی هستند.

این مقام روسی اظهار کرد: کارشناسان آمریکایی از ابتدای شیوع این همه‌گیری و پس از آن از وضعیت به خوبی مطلع بودند و در سه هیات که به چین اعزام شد، مشارکت داشتند. فلذا ایالات متحده دستکم از طریق کارشناسان خودش اطلاعاتی دست اول در اختیار داشت. بنابراین به جای گفتن اینکه سازمان بهداشت جهانی ناکام بوده است باید این سوال را پرسید که آن نمایندگان آمریکا در انجام چه کارهایی ناکام مانده‌اند.

گاتیلوف اعلام نمود: به طور قطع آمریکا بازیگری مهم در نظام سازمان بهداشت جهانی است و از دست دادن چنین شریکی بسیار ناامیدکننده خواهد بود. در صورتی که آمریکا تصمیم بگیرد از این سازمان خارج شود یا حمایت مالی از آن را متوقف سازد این امر بسیار مضر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید