امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 119900 |
تاریخ انتشار : 15 آبان 1395 - 12:51 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران توسط باراک اوباما، اظهار کرد: این موضوع جدیدی نیست چراکه تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران از زمانی که لانه جاسوسی در سال 1358 تسخیر شد توسط جیمی کارتر کلید خورد و از همان سال تحریم‌های گوناگون […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران توسط باراک اوباما، اظهار کرد: این موضوع جدیدی نیست چراکه تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران از زمانی که لانه جاسوسی در سال 1358 تسخیر شد توسط جیمی کارتر کلید خورد و از همان سال تحریم‌های گوناگون علیه ایران وضع شد که تاکنون ادامه داشته است.

وی افزود: البته وضع این تحریم‌ها و تمدید وضعیت اضطراری تأثیر زیادی بر ایران اسلامی ندارد و شرایط ایران را نسبت به گذشته بدتر نمی‌کند. نکته مهم این است که انتظار می‌رفت بعد از برجام شاخص اعتماد سازی میان طرفین برقرار شود که این‌گونه نشد.

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: درست است که رابطه‌ای با آمریکا نداریم، اما در خصوص شرایط افغانستان و عراق با آمریکا گفت‌وگو کردیم و در برجام هم تعداد دیدارهای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با طرف آمریکایی بسیار زیاد بود. بنابراین انتظار می‌رفت نوعی اعتماد بین طرفین برقرار شود که نشد.

بخشایش اردستانی تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران را مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست و تصریح کرد: در این برهه از زمان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان روی موضوع ایران حساس هستند و این حساسیت نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است چرا که قدرت ایران در منطقه و جهان بیشتر شده است. به همین دلیل کاندیداهای دموکرات و جمهوری‌خواه سعی می‌کنند از موضوع ایران یک برگ برنده برای خود بسازند.

وی افزود: بعد از برجام رابطه آمریکا با ایران بهتر نشد و رفتار خصمانه استکبار نسبت به ایران تغییری نکرد. دونالد ترامپ چون خود سرمایه‌دار است برای تبلیغات انتخاباتی پولی از سرمایه‌داران آمریکا که به لابی صهیونیست‌ها نزدیک هستند دریافت نمی‌کند، اما کلینتون بودجه تبلیغات انتخاباتی خود را از سرمایه‌داران می‌گیرد. پس چون پای رژیم صهیونیستی به میان کشیده می‌شود بحث ایران هم اهمیت پیدا می‌کند. اگر اوباما وضعیت اضطراری را تمدید نمی‌کرد کنگره این کار را می‌کرد.

 این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اوباما وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد تا وزن حزب دموکرات بر جمهوری خواهان بچربد و در نتیجه هیلاری کلینتون رأی بیشتری بیاورد. به همان دلیلی که سرمایه‌داران پول کلینتون را تأمین می‌کنند لابی صهیونیست سعی می‌کند کلینتون اقبال بیشتری داشته باشد.

بخشایش اردستانی گفت: بنابراین ترامپ قاعده بازی را رعایت نکرد و به سرمایه‌داران باج نداد، اما کلینتون به آنان باج داد. پس نتیجه می‌گیریم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست‌های پنهان سرمایه‌داران نقش اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که جلوی غربی‌ها محکم‌تر بایستیم آنان عقب‌نشینی می‌کنند. 

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید