امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 168017 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1396 - 21:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر به گزارش ایسنا، روزنامه اردنی الغد کارت شناسایی را که وزارت خارجه اردن آن را صادر کرده، منتشر کرده است. نام کامل این نیروی امنیتی سفارت اسرائیل “زیو حای مردخای مویال” است. این نیروی امنیتی اسرائیلی روز یکشنبه هفته گذشته برابر با ۲۳ ژوئیه پس از اینکه از سوی یک […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

به گزارش ایسنا، روزنامه اردنی الغد کارت شناسایی را که وزارت خارجه اردن آن را صادر کرده، منتشر کرده است. نام کامل این نیروی امنیتی سفارت اسرائیل “زیو حای مردخای مویال” است.

این نیروی امنیتی اسرائیلی روز یکشنبه هفته گذشته برابر با ۲۳ ژوئیه پس از اینکه از سوی یک نوجوان اردنی با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و جراحت‌هایی سطحی برداشت، به سمت این نوجوان تیراندازی کرده و او را به شهادت رساند. همچنین یک پزشک اردنی نیز که در محل حضور داشت هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته از بازگشت تمامی کارکنان سفارت اسرائیل در امان به فلسطین اشغالی خبر داد. نیروی امنیتی که دو شهروند اردنی را نیز به قتل رسانده بود، به همراه با دیگر کارکنان سفارت به تل آویو بازگشت.

در همین حال، یک منبع سیاسی صهیونیستی گفته است که اقدام روزنامه اردنی در انتشار نام و عکس این نیروی امنیتی اسرائیلی با هدف تشدید تنش و اختلافات صورت می‌گیرد تا اسرائیل مجبور به محاکمه وی شود.

برخی منابع گفته بودند که اردن و رژیم صهیونیستی پس از این حادثه توافق کرده‌اند که در مقابل بازگشت نیروی امنیتی اسرائیلی به تل آویو، این رژیم تمامی گیت‌های امنیتی نصب شده در ورودی‌های مسجد الاقصی و محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی اتخاذ شده در شهر قدس را لغو کرده و اوضاع حاکم بر قدس را به قبل از ۱۴ ژوئیه بازگرداند. چند روز پس از این حادثه رژیم صهیونیستی گیت‌های امنیتی را برداشته و مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی پس از دو هفته تعطیلی بازگشایی کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطینی صفا گزارش داد، پس از این که هویت قاتل اردنی‌ها فاش شد، خانواده‌اش از ترس جانشان خانه خود را رها کردند.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که خانواده این شخص از هراس تلاش نیروهای فلسطینی برای حمله به فرزندشان خانه خود را رها کردند.

این جنایت خشم مردم و مقامات اردنی را به همراه داشته است و ضمن برگزاری تظاهرات‌های گسترده در شهرهای اردن در محکومیت این جنایت، ۷۵ نفر از نمایندگان پارلمان اردن نیز با امضای طوماری خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در امان، اخراج سفیر این رژیم و بازگشت سفیر اردن در تل آویو به امان شده‌اند.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید