امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 332045 |
تاریخ انتشار : 10 دی 1398 - 20:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر صلح خبر/گیلان رئیس سازمان امور عشایر از جدیدترین سرشماری جمعیت عشایری کشور به صورت ثبتی مبنا خبر داد و تصریح کرد: آخرین آمار مربوط به جمعیت عشایر به تفکیک استان ها تا پایان امسال منتشر خواهد شد. کرمعلی قندالی امروز در جلسه شورای عشایری استان گیلان که در استانداری برگزار شد، […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

صلح خبر/گیلان رئیس سازمان امور عشایر از جدیدترین سرشماری جمعیت عشایری کشور به صورت ثبتی مبنا خبر داد و تصریح کرد: آخرین آمار مربوط به جمعیت عشایر به تفکیک استان ها تا پایان امسال منتشر خواهد شد.

کرمعلی قندالی امروز در جلسه شورای عشایری استان گیلان که در استانداری برگزار شد، عشایر ایران را مردمانی نجیب و کم توقع دانست و اظهار کرد: عشایر با توجه به نقاط استقرار و شیوه زندگی و فرهنگ و معیشت مطالبه گر نیستند و علیرغم همه کمبودها در تولید پایداری ورزیدند.

وی با اشاره به اثرگذاری شدید تحریم بر بخش های مختلف اقتصادی، افزود: تلاش عشایر در عرصه تولید به ویژه تامین مواد پروتئینی موجب کاهش اثرات تحریم شده است. در بحران اخیر قیمت گوشت قرمز با کمبود مواجه نبودیم که نتیجه تلاش عشایر است.

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه عشایر علاوه بر تولیدکننده بودن زندگی خودگران دارند، تصریح کرد: خدمت به عشایر در واقع خدمت به اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و اصالت کشور است لذا باید نسبت به جبران نابرابری ها به ویژه در شاخصه های توسعه استانی اهتمام داشته باشیم.

قندالی به توجه برنامه ششم به عشایر اشاره کرد و گفت: اگر قوانین و طرح های پیش بینی شده در شورای عالی عشایر مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح ویژه «ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت» و طرح ویژه «فرهنگی و مذهبی»، عنوان کرد: طرح ارتقای سواد عشایر مصوبه سال ۹۵ بوده و در ابتدای سال ۹۶ ابلاغ شده است لذا دستگاه ها نسبت به وظایف خود عمل و برش سالانه طرح های مذکور را اجرایی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به آیین نامه ۱۷ ماده ای ساماندهی عشایر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بحث آموزش پررنگ دیده شده است.

رئیس سازمان امور عشایر از جدیدترین سرشماری جمعیت عشایری کشور به صورت ثبتی مبنا خبر داد و تصریح کرد: آخرین آمار مربوط به جمعیت عشایر به تفکیک استان ها تا پایان امسال منتشر خواهد شد.

وی خواستار همکاری دستگاه ها در ساماندهی سکونتگاه های عشایری شد و گفت: زندگی در چادر بسیار سخت است و باید در صورت امکان شرایط زندگی راحت تر را برای عشایر فراهم کنیم. امروزه حاشیه نشینی کشور را فلج کرده و باید با فراهم کردن شرایط اولیه از مهاجرت جلوگیری کنیم.

قندالی با بیان اینکه عشایر نیازمند جاده دسترسی برای انتقال تولیدات دامی خود به پایین دست هستند، اضافه کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۰ درصد برای اشتغالزایی عشایر در بخش تولید گوشت قرمز تخصیص می یابد.

وی با اشاره به حضور عشایر در ۱۵ هزار نقطه کشور، یادآور شد: عشایر آخرین نوار امنیتی کشور هستند و با حضورشان امنیت را برای ما به ارمغان می آورند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید