امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 246276 |
تاریخ انتشار : 26 آذر 1397 - 5:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار صلح خبر درباره تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیمای سوخو از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی اظهار داشت: موضوع خرید هواپیما را شرکت های هواپیمایی باید دنبال کنند و سازمان هواپیمایی از نظر کارشناسی هواپیماها را تایید یا رد می کند.  وی […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار صلح خبر درباره تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیمای سوخو از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی اظهار داشت: موضوع خرید هواپیما را شرکت های هواپیمایی باید دنبال کنند و سازمان هواپیمایی از نظر کارشناسی هواپیماها را تایید یا رد می کند. 

وی افزود: برای خرید هواپیمای نو از هر شرکت سازنده ای، کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری باید اظهار نظر کنند. همانگونه که برای خرید ایرباس، کارشناسان صنعت هوانوردی به فرانسه رفته و پس از تایید آنها، قرارداد خرید از این شرکت امضا شد. این روند یک عرف جاری و در زمره قوانین هواپیمایی کشوری است.

دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: تاکنون دو مرحله نمایندگان شرکت سوخو به ایران آمدند و با ایرلاین های ایرانی مذاکره کرده و هواپیماهای خود را به شرکت های هواپیمایی کشورمان معرفی کردند. حتی با برخی از شرکت ها تفاهم نامه هم امضا کرده اند اما با توجه به اینکه مجوز اوفک (اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) برای خرید سوخو نیاز بوده امکان تبدیل تفاهم نامه به قرارداد خرید تاکنون وجود نداشته است.

اسعدی سامانی تاکید کرد: بخش زیادی از هواپیماهایی که در دنیا تولید می‌شود بالای ۱۰ درصد قطعات آنها تولیدات آمریکاست. هواپیمای سوخو نیز ۴۰ درصد قطعاتش تولید آمریکاست. در صورتی که بالای ۱۰ درصد قطعات هواپیماها تولید آمریکا باشد فروش آن به ایران نیازمند مجوز اوفک خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین روسها برای فروش هواپیمای سوخو به ایران نیازمند تبدیل قطعات هواپیماها به محصولات غیرآمریکایی هستند. اجرای این کار نیاز به سرمایه گذاری سنگینی از سوی روسها دارد تا بتوانند بخش زیادی از قطعات آمریکایی را حذف و به جای آن قطعات روسی در سوخو نصب کنند یا اینکه این قطعات را از طریق منابع غیرآمریکایی تامین کنند.

به گفته این فعال صنفی صنعت حمل و نقل هوایی، حذف قطعات آمریکایی از هواپیماهای سوخو زمانبر بوده و بیش از ۲ سال زمان نیاز دارد تا روسها بتوانند هواپیمای تمام روسی تولید کنند در حالی که ما نیاز فوری به تامین ناوگان هوایی داریم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای تامین ناوگان هوایی کشور چاره ای جز خرید هواپیماهای دست دوم و از واسطه ها نداریم.

کد خبر 4487007
برهان محمودی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید