امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 298398 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1398 - 15:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر تفاهم‌نامه همکاری‌های در حوزه‌های تبادل تجربیات علمی و پزشکی، دارو، گردشگری سلامت و انتقال دانشجو و استاد بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت لبنان و استانداری خراسان رضوی امضا شد. به گزارش صلح خبر، علی‌رضا رزم حسینی در نشست دیدار با وزیر بهداشت کشور لبنان در استانداری […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

تفاهم‌نامه همکاری‌های در حوزه‌های تبادل تجربیات علمی و پزشکی، دارو، گردشگری سلامت و انتقال دانشجو و استاد بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت لبنان و استانداری خراسان رضوی امضا شد.

به گزارش صلح خبر، علی‌رضا رزم حسینی در نشست دیدار با وزیر بهداشت کشور لبنان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: معمولا یکی از مقاصد همه رؤسای جمهور و وزرای کشورهای مسلمان هنگام سفر به ایران مشهد مقدس است و علت آن حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در این شهر است که مورد توجه بسیاری از مسلمان و شیعیان است.

وی افزود: طی سال حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی ایرانی و حداقل سه میلون زائر خارجی از کشورهای اسلامی به مشهد سفر می‌کنند و این روند فزاینده است و هرسال حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. این امر باعث شده است که زیرساخت‌های اقتصادی و درمانی خوبی در حوزه سلامت در استان فراهم شود. 

استاندار خراسان رضوی افزود: یک فرودگاه بین‌المللی بسیار خوب در استان سبب شده است که بسیاری کشورهای خارجی به این استان سفر کنند و زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان ایجاد شده است. با توجه به حضور وزیر بهداشت لبنان می‌توانیم اقدامات خوبی در زمینه گردشگری سلامت، انتقال اسناد و مطالب علمی و تجهیزات بیمارستانی در این استان انجام دهیم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در خاطر ایرانیان لبنان به عنوان کشوری در غرب مدیترانه از موقعیت خوبی برخوردار است و از آن به عروس خاورمیانه یاد می‌شود و همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و لبنان بعد از انقلاب افزایش پیدا کرده است و امیدواریم این همکاری گسترده و ‌روز به روز افزایش پیدا کند.

 در این نشست جمیل جبق – وزیر بهداشت لبنان – گفت: برای ما لبنانی‌ها و به‌ویژه شیعیان لبنان، شهر مشهد مقدس به‌عنوان یک قبله است و در کل کشور ایران را به عنوان یک کشور دوست و کمک‌کننده به لبنان می‌شناسیم و هیچ وقت خدماتی را که جمهوری اسلامی ایران به لبنان ارائه کرده است را فراموش نمی‌کنیم. 

وی افزود: از برخورد خوب و نیک شما با زائران لبنانی و دانشجویان لبنان تشکر می‌کنم و امروز در سمت خود به عنوان وزیر بهداشت در لبنان به روابط بسیار خوب با ایران و دانشگاه مشهد به‌ویژه در زمینه بهداشت و درمان احتیاج داریم.

وزیر بهداشت لبنان تصریح کرد: ما سطح ایران در زمینه تکنولوژی و پزشکی را درک می‌کنیم و در بازدید گروه لبنانی از ایران یک گزارش مهم درباره صنعت دارو و کارخانجات در تهران ارائه شد و در تلاش هستیم که از این ظرفیت برای توسعه روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

جمیل جبق در پایان گفت: ما در حال حاضر در لبنان قصد ساخت آزمایشگاه مرکزی برای سلامت، دارو، غذا و آب را داریم و برای ما خیلی مهم است که بتوانیم از تجربیات ایران استفاده کنیم. پس از بازدید گروه فنی به وزارت بهداشت و بازدید از کارخانه‌های دارو در تهران به این نتیجه رسیدیم که ساخت داروی سمیلار به مرحله پیشرفته رسیده است و بیشترین چیزی که مد نظر ماست دارویی در ارتباط با بیو سمیلار است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید