امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 434091 |
تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1400 - 0:42 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال کشت برنج در خطر است. مهرداد ویسکرمی در جلسه بررسی وضعیت کشت محصولات آبدوست استان که یازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: درست است که چند سال گذشته سیل خسارت‌هایی را وارد کرد اما شرایط استان […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال کشت برنج در خطر است.

مهرداد ویسکرمی در جلسه بررسی وضعیت کشت محصولات آبدوست استان که یازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: درست است که چند سال گذشته سیل خسارت‌هایی را وارد کرد اما شرایط استان را به لحاظ آبی و بعد از سال‌ها بهتر کرد.

وی تصریح کرد: مردم در این چند سال عادت کرده و به سمت کشت محصولات آبدوست رفته‌اند ولی حالا باید چکار کرد؟

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: هدف از این جلسه این است که تدابیر لازم و پیشگیرانه اندیشیده شود.

ویسکرمی اضافه کرد: در مجلس کشت برنج مطرح شد که نتیجه چندانی نداشت و قرار بود آب منطقه‌ای تصمیم‌گیری کند که شورای نگهبان ایراد گرفت و برگشت داده شد و به کمیته سازگاری با کم آبی  داده شد.

وی گفت: این مهم کار کمیته سازگاری با کم آبی را سخت‌تر کرد و احساس می‌کنم عزم جدی نیست و از کوتاهی‌های که در حق مردم می‌شود نمی‌گذرم و از مدیرانی که کار می‌کنند دفاع می‌کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به سد ایوشان، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی مردم بیرانوند و پایین‌تر راه آنها بسته شده که ماشین‌آلات سنگین آنجا نروند و در این راستا قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها بسته شده‌اند و مردم به کشت برنج روی آورده‌اند و امسال کشت برنج نیز در خطر است.

ویسکرمی ادامه داد: ظرفیت سد ایوشان ۵۰ میلیون مترمکعب بوده که فرض می‌شود حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد داریم و گفته می‌شود که آب شرب از آنجا تامین می‌شود که بعید می‌دانم.

وی اظهار کرد: اینکه آب شرب از این سد تامین می‌شود یا نه باید راست‌آزمایی شود، برآورد پایه و سال قبل را نیز داریم، باید با صداقت معلوم شود که چقدر آب داشته‌ایم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی تصریح کرد: اگر می‌خواهد کاری برای مردم انجام شود باید با آنها صحبت شود و باید اطلاع‌رسانی و اغنا صورت گیرد.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: امسال ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی باید فعال‌تر شود و در این جلسه باید تمهیدات لازم اندیشده شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید