امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 287538 |
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1398 - 17:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: خوشبختانه شاهد اجرای برنامه های شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استانها، شهرهای میانی و کوچک و حتی دهیاریها در زمینه توسعه حمل و نقل پاک و توسعه پیاده راه ها و ترویج […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: خوشبختانه شاهد اجرای برنامه های شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استانها، شهرهای میانی و کوچک و حتی دهیاریها در زمینه توسعه حمل و نقل پاک و توسعه پیاده راه ها و ترویج دوچرخه سواری با هدف انسان محوری و جایگزینی این موضوع به جای خودرومحوری هستیم.

به گزارش صلح خبر، مهدی جمالی نژاد در نهمین جلسه پویش حمل و نقل پاک شهرداری‌ها که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد توجه به ابعاد گوناگون سالم‌سازی محیط زیست و راهکارهای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی در افکار عمومی و مراکز علمی و پژوهشی و ساکنان شهرها هستیم که انتظارات از مدیریت شهری را در این حوزه بالا برده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست امانت الهی است و در حفظ و حراست آن همگان مسوول هستیم، تصریح کرد: یکی از راهکارهای این مبحث، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور در راستای برقراری تعادل های زیست محیطی است ولی فعالیت‌ها و برنامه های صورت گرفته قطعاً کافی نیست و تنوع و افزایش کمی و کیفی برنامه ها و تداوم اقدامات ضروری است.

جمالی نژاد با اشاره به دلسوزی افرادی که دغدغه اکوسیستم سالم و هوای پاک و حفظ طبیعت و محیط زیست دارند، در ادامه این پرسش را مطرح ساخت که چرا با وجود ساخت بزرگراههای متعدد، خیابان سازی، تقاطع های همسطح و غیر هم سطح و … هنوز هم در شهرها دچار آشفتگی ترافیک و افزایش آلودگی های زیست محیطی هستیم؟ گفت: در این حوزه نیازمند گفتمان جدید و نگاه نو در شهرداری‌ها و روش های جدید اداره شهر توسط دست اندرکاران مدیریت شهری می باشیم.

وی اعضای پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری ها را سفیران این عرصه در شهرهای کشور ذکر کرد و ابرازامیدواری کرد که این جریان می تواند شهرهای کشور را در برابر مشکلات این عرصه واکسینه کند.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در شهرها برای ترویج حمل و نقل پاک وجود دارد که مدیریت شهری باید با هوشمندی و برنامه های کاربردی از آنها استفاده کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید