امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 121013 |
تاریخ انتشار : 23 آبان 1395 - 16:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛ جهان > اروپا – همشهری آنلاین:نشریه آبزرور روز یکشنبه در گزارشی نوشت: یادداشت سفیر انگلیس در واشنگتن که بخش هایی از آن به بیرون درز کرده ، نشانگر آن است که لندن به دنبال ‘رام کردن’ دونالد ترامپ ‘رییس جمهوری منتخب آمریکا و اعمال نفوذ بر او در جهت پیشبرد […]

به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛

جهان > اروپا – همشهری آنلاین:
نشریه آبزرور روز یکشنبه در گزارشی نوشت: یادداشت سفیر انگلیس در واشنگتن که بخش هایی از آن به بیرون درز کرده ، نشانگر آن است که لندن به دنبال ‘رام کردن’ دونالد ترامپ ‘رییس جمهوری منتخب آمریکا و اعمال نفوذ بر او در جهت پیشبرد منافع ملی انگلیس است.

به گزارش ایرنا، نشریه آبزرور در این گزارش عنوان کرد: در یادداشت کیم دارک سفیر انگلیس در واشنگتن که در اوایل روز چهارشنبه گذشته و هم زمان با پیروزی دونالد ترامپ نوشته ‌شده، عنوان گردیده است که انگلیس بهتر از هر کشور دیگری قادر است که سیاست خارجی رییس جمهوری منتخب آمریکا را هدایت کرده و او را تشویق کند که دیدگاه‌های افراطی خود را تکامل بخشد.

آبزرور افزود: سفیر انگلیس در این یادداشت که در تلگرام درز پیداکرده است، توضیح می‌دهد که در صورت اتخاذ یک دیپلماسی برنده از سوی ‘ترزا می’، می‌توان بر ‘ترامپ ‘ اعمال ‌نفوذ کرد.
این نشریه افزود: ‘کیم دارک’ می‌گوید که ‘زلزله انتخاباتی’ که باعث به قدرت رسیدن ترامپ شد، ‘ منجر به ‘ترس و نفرت ‘ در واشنگتن شده است.

به نوشته آبزرور، سفیر انگلیس در این یادداشت با اشاره به ناشناخته بودن رییس جمهوری منتخب آمریکا، می‌گوید: او در جریان کارزار انتخاباتی‌اش اظهاراتی را مطرح کرد که ممکن است فاش کننده غرایز و امیالش باشد اما قطعاً این مساله را می‌توان به‌ صورت تدریجی بهبود بخشید به‌ ویژه آنکه از بیرون قابل‌ نفوذ است و ما نسبت با سایر گروه دیپلماتیک در واشنگتن قادر به انجام این کار هستیم اگر روابط بهتری با تیم ترامپ شکل گیرد.’

در همین حال آبزرور عنوان کرد: منابع دولتی انگلیسی گفتند که اعضای کابینه و رییسان دستگاه‌های اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی انگلیس در حال ترسیم طرح‌هایی برای تاثیر گذاری بر روی ترامپ در ارتباط با مسائلی چون ناتو، ایران، روسیه و مهاجرت هستند.

این نشریه اضافه کرد: افشای یادداشت سفیر انگلیس، می‌تواند برای دولت’ترزا می ‘ شرم‌آور باشد چرا که نشانگر آن است که دیپلمات ارشد این کشور در واشنگتن از رییس جمهوری منتخب آمریکا به‌عنوان فردی بی‌تجربه و تاثیر پذیر یاد می‌کند.

آبزرور افزود: این یادداشت می‌تواند توضیحی در رابطه با اظهارات ‘ترزا می’ نخست‌وزیر و بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در چند روز گذشته باشد.

‘بوریس جانسون’ وزیر خارجه انگلیس روز جمعه خواستار تغییر لحن شکایت‌آمیز رهبران اروپایی در قبال دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا شد و گفت: پیروزی ترامپ یک فرصت بزرگ برای تحکیم روابط لندن و واشنگتن بشمار می‌آید.

یک منبع وزارت خارجه انگلیس نیز روز شنبه تایید کرد که بوریس جانسون در نشست اضطراری همتایان اروپایی اش در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که منجر به پیروزی دونالد ترامپ شد، شرکت نخواهد کرد.

در همین حال به نوشته آبزرور : براساس نتایج نظرسنجی موسسه ‘کامرس ‘ که شنبه‌شب گذشته منتشر شد، تنها 15 درصد از مردم انگلیس فکر می‌کنند که ترامپ یک رییس‌جمهور خوب خواهد بود.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید