امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 227981 |
تاریخ انتشار : 12 فروردین 1397 - 16:08 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر معاون سازمان امور اراضی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ایام نوروز اعلام کرد که طی روزها و هفته‌های اخیر گشت‌های حفاظتی نوروزی بیشتر شده و با هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و اقدامات غیرقانونی در این زمینه برخورد کرده‌ایم. به گزارش صلح […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

معاون سازمان امور اراضی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ایام نوروز اعلام کرد که طی روزها و هفته‌های اخیر گشت‌های حفاظتی نوروزی بیشتر شده و با هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و اقدامات غیرقانونی در این زمینه برخورد کرده‌ایم.

به گزارش صلح خبر، هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات آن سفرهای مردم به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف افزایش می‌یابد و حضور آنها در طبیعت بیشتر می‌شود و همین عامل در کنار تعطیل بودن ادارات و دستگاه‌های نظارتی مختلف سبب می‌شود تا ضریب آسیب رسیدن به طبیعت نسبت به دیگر بازه‌های زمانی افزایش یابد و بیشتر شود.

در همین ارتباط فرید سیدی‌نژاد – معاون حفظ کاربری اراضی و یکپارچگی سازمان امور اراضی به صلح خبر اینگونه توضیح داد که گشت‌های حفاظتی سازمان امور اراضی در ایام نوروز افزایش یافته و گزارش‌های متعددی از شناسایی و برخورد با تخلفات مختلف در حوزه اراضی کشاورزی در این ایام وجود دارد که مجموع آن را در نیمه دوم فروردین ماه منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: با انواع تخلفات در حوزه تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی از جمله دپوی مصالح ساختمانی، ساخت و ساز غیرقانونی و … برخورد کرده‌ایم که عمده آنها مربوط به اشخاص حقیقی بوده و سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری بسیار کمتر از بازه‌های زمانی گذشته مرتکب این تخلفات شده‌اند.

سیدی‌نژاد ادامه داد: در ایام نوروز حدود ۶۰۰ گشت حفاظت نوروزی داشتیم که ۳۲۰ یگان حفاظت آنها مختص سازمان امور اراضی بوده و در روز طبیعت نیز این گشت‌ها ادامه دارد؛ بنابراین مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات و ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی آن را به اطلاع سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی برسانند تا با کمک دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست با این تخلفات برخورد شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید