امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 120762 |
تاریخ انتشار : 21 آبان 1395 - 9:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش خبرنگار مهر،  گیاهان در روزهایی که گازهای گلخانه ای به شکل قابل توجهی در حال افزایش هستند، می توانند سهم به سزایی در جذب و کاهش دی اکسید کربن داشته باشند. مطالعه اخیر محققان نشان می دهد که باید سپاسگزار طبیعت باشیم زیرا بین سال های […]

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش خبرنگار مهر،  گیاهان در روزهایی که گازهای گلخانه ای به شکل قابل توجهی در حال افزایش هستند، می توانند سهم به سزایی در جذب و کاهش دی اکسید کربن داشته باشند.

مطالعه اخیر محققان نشان می دهد که باید سپاسگزار طبیعت باشیم زیرا بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ میلادی دی اکسید کربن به جای تجمع در جو زمین توسط گیاهان جذب شده است. محققان امریکایی دانشگاه برکلی معتقدند، گیاهان به دلیل وجود مقادیر قابل توجهی از گاز دی اکسید کربن در هوا قادر به جذب هرچه بیشتر این گاز هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: «از ابتدای قرن ۲۱ میلادی تغییر قابل توجهی در میزان و قدرت جذب دی اکسید کربن در گیاهان مشاهده شده است. اما باید گفت روند جذب دی اکسید کربن توسط گیاهان فایده چندانی نخواهد داشت زیرا میزان گازهای گلخانه ای تولید شده توسط انسان ها بسیار قابل توجه است. محققان معتقدند در صورت کنترل میزان کربن می توان زمین را نجات داد.

هرچند تاکنون مقالات و گزارشات متعددی درباره احتمال مهاجرت انسان به سایر سیارات منتشر شده ولی باید پذیرفت که در حال حاضر زمین تنها نقطه ای از گیتی است که می تواند محل زندگی انسان باشد. پس نابودی زمین به منزله نابودی حیات انسان است زیرا این سیاره، تامین کننده آب تازه، هوای پاک و غذا برای ساکنانش است.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید