امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 313535 |
تاریخ انتشار : 15 مهر 1398 - 15:41 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز از خطر بازگشت اپیدمی ویروس HIV و سل در نتیجه افزایش شکاف‌های بودجه‌ای خبر داد. به گزارش صلح خبر، کارشناسان سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز هشدار دادند: کشورهای سراسر جهان با خطر بازگشت اپیدمی ویروس HIV و سل به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در این […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز از خطر بازگشت اپیدمی ویروس HIV و سل در نتیجه افزایش شکاف‌های بودجه‌ای خبر داد.

به گزارش صلح خبر، کارشناسان سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز هشدار دادند: کشورهای سراسر جهان با خطر بازگشت اپیدمی ویروس HIV و سل به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها مواجه هستند.

در این گزارش آمده‌ است: تغییر سریع در مدل‌های سرمایه‌گذاری روی بیماری سل و ویروس HIV یک دهه پیشرفت در مقابله با این دو بیماری را با خطر روبرو کرده‌ است. هر سال این دو بیماری به مرگ بیش از دو میلیون نفر منجر می‌شوند. همچنین در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۰ میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری سل گزارش شده و سال قبل نیز ۱.۷ میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس HIV ثبت شده‌ است.

به گفته کارشناسان این سازمان، تنها پنج کشور به اهداف مد نظر جهت کاهش ۷۵ درصدی مرگ و میر ناشی از ویروس HIV تا سال ۲۰۲۰ دست پیدا کرده‌اند.

همزمان با انتقال بار مالی از اهداکنندگان بین‌المللی به کشورهای تحت تاثیر، سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان رو به کاهش است. طبق اعلام سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز این تغییر و تحول با سرعت بالا در حال رخ دادن است و کشورهای در حال توسعه برای جبراناین کمبود با مشکل روبرو هستند.

به گزارش روزنامه تلگراف، کارشناسان می‌گویند که در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در مدت یک دهه بودجه برنامه پیشگیری از ابتلا به ویروس HIV از منابع داخلی و بین‌المللی کاهش پیدا کرد و در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط افت حدودا یک میلیارد دلاری داشته‌ است. همچنین شکاف بودجه‌ای در برنامه پیشگیری از سل رو به افزایش است و اکنون به ۳.۵ میلیارد دلار رسیده‌ است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید