امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 271027 |
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1398 - 23:10 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر چهارمین روز تحصن اعتراضی در خارطوم در حالی به خشونت کشیده شد که وزرات دفاع سودان اعلام کرده است، با خواست مردم تفاهم دارد اما اجازه ایجاد هرج و مرج را نخواهد داد. به گزارش صلح خبر، امروز (سه‌شنبه) مخالفان و منتقدان عمر البشیر در پایتخت سودان تحصن […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

چهارمین روز تحصن اعتراضی در خارطوم در حالی به خشونت کشیده شد که وزرات دفاع سودان اعلام کرده است، با خواست مردم تفاهم دارد اما اجازه ایجاد هرج و مرج را نخواهد داد.

به گزارش صلح خبر، امروز (سه‌شنبه) مخالفان و منتقدان عمر البشیر در پایتخت سودان تحصن خود را ادامه دادند. در این روز نیز چند نفر در یورش نیروهای امنیتی جان باختند یا زخمی شدند.

صادق المهدی، یکی از رهبران اپوزیسیون سودان به خبرگزاری رویترز گفته است که از روز شنبه تاکنون حدود ۲۰ تن از معترضان کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

به گفته او، نیروهای امنیتی و گارد ویژه پلیس با گاز اشک‌آور و اسلحه گرم به معترضان حمله می‌کنند.

این حرکت اعتراضی اواخر سال گذشته به دلیل افزایش بهای مواد خوراکی آغاز شد اما پس از مدت کوتاهی خواست معترضان تغییر یافت.

آنها در تازه‌ترین اقدام اعتراضی خود که روز ۱۷ فروردین آغاز شده، در مجتمعی که کاخ ریاست‌جمهوری و ستاد نیروهای مسلح نیز در آن قرار دارد، چادر زده‌اند و خواستار برکناری البشیر و دخالت ارتش برای گذار به یک حکومت دموکراتیک هستند.

المهدی به رویترز گفت: ما خواهان انتقال قدرت به نظامیانی هستیم که مایل به مذاکره با نمایندگان واقعی مردم هستند و توان آن را دارند که زمینه را برای رسیدن به یک سیستم دموکراتیک فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بخشی از نظامیان از خواست مردم حمایت می‌کنند. این خبرگزاری به ویدئوهایی دست یافته است که در آنها درگیری معترضان با نیروهای امنیتی ضبط شده است. این ویدئوها نشان می‌دهند که معترضان با شعار «الله اکبر» در برابر حمله‌ها مقاومت کرده و از جانب نیروهای نظامی حمایت می‌شوند.

وزیر دفاع سودان نیز گفته است که ارتش نسبت به خواست مردم تفاهم دارد و در برابر انتقادهای آنها واکنشی نشان نخواهد داد اما از ایجاد هرج و مرج جلوگیری خواهد کرد.

عمر البشیر ۳۰ سال پیش با یک کودتای نظامی به قدرت رسید و تاکنون در این کشور حکومت کرده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید