امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 331856 |
تاریخ انتشار : 09 دی 1398 - 21:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که اگر نیروهای آمریکا از این کشور خارج نشوند، آنها را از راه سیاسی و قانونی از عراق بیرون خواهد کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار پیامی در […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که اگر نیروهای آمریکا از این کشور خارج نشوند، آنها را از راه سیاسی و قانونی از عراق بیرون خواهد کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر در واکنش به حمله شامگاه یکشنبه آمریکا به مواضع حشد شعبی، نوشت، اگر نظامیان آمریکایی از عراق خارج نشوند به شکل دیگر عمل می‌کنیم.

وی افزود: ما پیش از این درباره وارد کردن عراق به نزاع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داده بودیم و گفتیم که عراق و ملت آن دیگر تحمل این اقدامات بی‌پروا را ندارند.

مقتدی صدر خاطرنشان کرد: ما اگر پیشتر برای اخراج اشغالگر از طریق مقاومت نظامی همکاری می‌کردیم این اتفاق رخ نمی‌داد.

این مقام عراقی در ادامه خطاب به حشد شعبی گفت: من امروز آماده اخراج اشغالگران از راه‌های سیاسی و قانونی هستم پس آیا کسی هست که ما را یاری کند. بیایید در اسرع وقت صفوف خود را متحد کنید و از اقدامات غیر مسئولانه برخی از جناح‌های نظامی دور شوید و بگذارید کنترل اوضاع منحصراً در دست نیروهای امنیتی باشد. اگر آنها (آمریکایی‌ها) از عراق خارج نشوند با همکاری شما طور دیگری با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگران به رهبری ترامپ از یک سو از فساد موجود و ازطرف دیگر از شکاف میان سیاستمداران و ملت سوء استفاده کرده‌اند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که عراق میدانی برای تسویه حساب‌های سیاسی و نظامی باشد و ما فقط خواهان عراقی قوی و مستقل هستیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید